EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
Tüvasaştan Iraka Jeneratör Vagon İhracatı

TÜVASAŞ'TAN IRAK'A JENERATÖR VAGON İHRACI

Türkiye Vagon Sanayi A.Ş.'nin [TÜVASAŞ] Irak Demiryolları için ürettiği 12 jeneratör vagonun Adapazarı Fabrikası'nda yapılan teslim töreni 29 Mayıs 2006 günü yapıldı. Törene Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ve TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Sakarya milletvekillerinden Şaban Dişli ve Recep Yıldırım, Vali Nuri Okutan, Belediye Başkanı Aziz Duran başta olmak üzere çok sayıda yetkili de katıldı.

TÜVASAŞ Genel Müdürü İbrahim Ertiryaki törende yaptığı konuşmada; Irak demiryolları için üretilen 12 adet jeneratör vagonun teslimi ile ikincisi düzenlenen TÜVASAŞ mensupları aile günü dolayısıyla çok mutlu olduklarını belirterek;" Türkiye demiryollarında kullanılan yolcu vagonlarını 50 yılı aşkın süredir üretimini, modernizasyonunu, bakım ve onarımını , bu sektörde tek imalatçı belgesine sahip TÜVASAŞ yapmaktadır. Hükümetimizin başlattığı demiryollarını geliştirme hamlesine paralel olarak demiryolu sektöründe dünya devi firmalarla işbirliği ve ortak üretim imkanları hayata geçirilmektedir." dedi.

Ertiryaki; Türkiye'de en büyük ilk 500 sanayi şirketi arasına girmeyi başardıklarını, proje tutarı 6.014.400 $ olan tamamen TÜVASAŞ mühendisleri tarafından tasarlanan %70 oranında yerli olarak üretilen jeneratör vagonların, Irak demiryollarının yolcu vagonu talebini içeren diğer projeler için alt yapı oluşturduğunu ifade etti.

Ertiryaki; Güney Kore Hyundaı/Rotem firması ile ortak üretim ile İstanbul'a metro ile tramvay aracı imalatına başlayacaklarını, şirketin yurtdışındaki temaslarını sürdürdüğünü, 32 set Ankara Banliyösü Elektrikli Tren Projesinde alt yüklenici olarak yer aldıklarını, dizel tren set projesinin prototip imalatı çalışmalarının sürdüğünü, 2007 yılında seri üretime geçeceklerini söyledi.

Genel Müdürümüz Süleyman Karaman da; TÜVASAŞ'ın aile gününde onlarla birlikte olmaktan büyük bir mutluluk duyduğunu, TÜVASAŞ'ın aileleriyle birlikte adeta kenetlenerek, ülkemiz ekonomisine, demiryollarına büyük katkı sağladığını belirterek;" Adapazarı olmadan demiryolları, demiryolları olmadan Adapazarı olmaz. demiryolları ne kadar gelişirse Adapazarı, Adapazarı ne kadar iyi çalışırsa demiryolları gelişir. Bildiğiniz üzere, bir taraftan eskiyen, yıllardan beri el değmeyen yolları yenilemeye çalışırken, diğer taraftan çağa ayak uydurmaya çalışıyoruz. Bu yıl sonunda Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi'nin Ankara-Eskişehir etabı bitiyor. Bu yollarda çalışacak hızlı tren setleri Adapazarı'nda üretilmeye başlanacak. Diğer bir ifade ile hızlı tren çağının kalbi Adapazarı olacak. Hızlı tren ülkemizde birçok değişim getirecek. Kentler birbirinin banliyösü olacak. Eskişehir Adapazarı'na 40 dakika, Ankara'ya iki saat, İstanbul'a 1 saat olacak." dedi.

 

Karaman; "TÜVASAŞ Irak'a jeneratör vagonu ihraç ediyor. Yakın bir gelecek de Adapazarı hızlı tren setleri de ihraç edebilecek. Tüm bunları başaran herkesi kutluyorum. Çünkü demiryollarının gerçekten kenetlenmeye, çok çalışmaya ihtiyacı var." şeklinde konuştu.

Sakarya Milletvekili Recep Yıldırım da; Adapazara'nın ekonomik, sosyal ve kültürel yaşamında demiryollarının çok önemli olduğunu TÜVASAŞ'ın başarısından gurur duyduklarını ifade etti.

Sakarya Valisi Nuri Okutan da; 1951 yılında vagon tamir atölyesi olarak kurulan TÜVASAŞ'ın bugün demiryolu sanayinde ihraç eder noktaya gelmesi, önemli uluslararası firmalarla işbirliği yapmasından dolayı büyük bir mutluluk duyduklarını söyledi.

TÜVASAŞ'ın aileleriyle birlikte olmaktan büyük bir mutluluk duyduğunu ifade ederek sözlerine başlayan Yıldırım, Demiryollarının olmazsa olmaz sektörlerden biri olduğunu ifade ederek,demiryollarının Osmanlı'dan günümüze kadar olan serüvenini anlatarak gelinen nokta itibariyle devlet politikası olarak benimsenen demiryollarına yüksek meblağlı yatırımlar yaptıklarını, böylece sektörde eskiden beri gelen çöküşe dur dediklerini vurguladı. Yıldırım şunları söyledi: “Cumhuriyet kurulmadan önce Osmanlı topraklarında 14 bin 500 kilometre demiryolu ağı varken, Cumhuriyetle birlikte elimizde kalan demiryolu uzunluğu 4 bin kilometreye geriledi. Cumhuriyetin kuruluşuyla birlikte büyük Atatürk'ün ‘Demiryolları refah ve umran yoludur,' diye başlattığı hamle 1946'ya kadar aralıksız devam etmiştir. Ancak gelin görün ki bu yıldan sonra demiryolları adeta unutulmuştur. Demiryollarını tekrar ayağa kaldırmak ve bu ülkenin yükselen değeri haline getirmek zamanı gelmiştir. Hükümetimiz demiryollarını bir devlet politikası olarak benimsemiş ve demiryollarında bu kötü gidişe dur demiştir. Son üç yılda demiryollarına 6 milyar YTL kaynak aktardık. Yani 6 katrilyon TL. Bunun anlamı şudur: Son 50 yıldan beri yapılan yatırımlardan daha fazlasıdır.

Türkiye'nin tam 36 yıl sonra yeniden vagon ihracatına başladığını ve demiryollarında son elli yılda kaybettiklerimizi önümüzdeki 10-15 yıl içinde geri kazanacağımızı vurgulayan Bakan Yıldırım, TÜVASAŞ'la birlikte Adapazarı'nın kaderinin değişeceğini, TÜVASAŞ'ın demiryollarının yeniden yapılanmasında önemli rol üstlendiğini söyledi. “Adapazarı, TÜVASAŞ ile yeni bir döneme giriyor,” diyen Ulaştıma Bakan Binali Yıldırım, TÜVASAŞ'ın sadece Türkiye'nin değil, fakat aynı zamanda Balkanlar, Ortadoğu ve Kafkasya'nın yani Türkiye'nin içinde yer aldığı bölgenin lokomotif ve üretim üssü olacağı haberini verdi.

Bakan Yıldırım, TCDD işbirliği içinde Hyundai ROTEM'in 2-3 ay içinde hızlı tren seti üretmeye başlayacağını belirterek şunları söyledi: “Bu fabrika ile TÜVASAŞ yıllık 2 milyar dolar tutarında talebi karşılayacak duruma gelecek. Bu da daha fazla zenginlik, iş ve aş demek. Bu fabrikanın temeli iki ay içinde atılacak ve 2007 yılının dördüncü ayında da ilk üretimi göreceğiz”

Tören sonrası, Bakanımız Binali Yıldırım ve Genel Müdürümüz TÜVASAŞ çalışanlarının düzenlediği pikniğe katıldı.