EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
TEKIRDAG-MURATLI DEMIRYOLUNA ILK RAY KAYNAGI YAPILDI.

Tekirdağ-Muratlı demiryolu'na ilk ray kaynağı yapıldı.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Tekirdağ-Muratlı demiryolu hattında incelemelerde bulundu…

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım yapımı devam eden Tekirdağ-Muratlı demiryolu hattını inceledi.

Yıldırım, Asyaport Limanı'na getirilecek yüklerin, demiryolu ile buradan Edirne'ye, Edirne'den de Avrupa'ya taşınacağını söyledi.

Artık yüklerin 600 kilometrelik bir alanda dolaşmadan direkt Tekirdağ-Muratlı demiryolu hattına verileceğini bildiren Binali Yıldırım, sözlerini şöyle sürdürdü:''Avrupa'dan gelen yükler de, Edirne'den Gebze-Arifiye hattı yerine, yine buraya gelip buradan sevk edileceği yere nakledilecek. Ülkemizin milli gelirinin yüzde 5'ini üreten Tekirdağ, önemli bir sanayi bölgesidir. Dolayısıyla doğal kaynakları bakımından da zengin, her türlü taşımacılığa müsait önemli kentlerimizdendir. Tekirdağ'ı İstanbul ile beraber bir üretim hizmeti merkezi haline getirebilmemiz için bu önemli projeyi hayata geçiriyoruz. Bu yıl sonuna kadar çift hat olarak yapılan demiryolumuz, tek hat olarak hizmet verecek. Şu anda zaten tek hatta ihtiyaç duyuluyor. İleride çift hat hizmete geçirilecek.''

Bu proje, sadece bir Tekirdağ'ı, Avrupa-Anadolu demiryolu hattına bağlayan proje değildir. Tekirdağ'da, kangren olmuş dere ıslahında da gerçekleştirdiğimiz önemli bir yatırım olmuştur. Artık demiryolu hattı tamamlanma aşamasına gelmiştir. Bu projeyi Tekirdağ kadar biz de önemsiyoruz.''

Yıldırım, Muratlı ilçesinde yapımı devam eden Tekirdağ-Muratlı-Asyaport Limanı demir yolu hattında sembolik olarak raylara bağlantı kaynağı yaptı. Bakan Yıldırım, burada yaptığı konuşmada, 15 Aralık 2009 tarihinden itibaren Muratlı'dan Tekirdağ'a trenle yolculuk yapılacağını söyledi.

Demiryolu yapımının karayolu yapımına benzemediğini ifade eden Yıldırım, demir yolunda, adeta kanaviçe işler gibi her santimetresinde ayrı bir iş olduğunu belirtti.

Demir yolu hattı çalışması kapsamında yeraltı sularının drene edilmesi, hat üzerine köprülü kavşakların yapılması, derelerin ıslah edilmesinin bu proje içinde olduğunu vurgulayan Yıldırım, şöyle devam etti: ''Tekirdağ-Muratlı arası demir yolu için 200 milyon TL harcadık. Tekirdağ bunu hak ediyor. Çünkü Tekirdağ Türkiye için üretiyor. Fazla kazanıyor, az alıyor. Biz de bunu telafi etmek için yatırım yapmaya devam edeceğiz. Tekirdağ, özlemini duyduğu projeleri tek tek hayata geçirecek.

Bu hat sadece Tekirdağ'ı Muratlı'ya bağlamıyor. Buradan da, Edirne'ye, Edirne'den Londra'ya kadar Avrupa'ya bağlıyor. Doğuda inşa edilen Marmaray'dan geçiyor. Kafkaslara Çin'e kadar dağılıyor. Güneye iniyor, Gaziantep'ten iniyor Suriye ve Irak'a gidiyor. Mekke'ye kadar da bu yol bağlanacak. Tekirdağ'da böylece demir yolu ulaşımında deniz yolu işletmeciliğini başlatmış oluyoruz. Yurdun her yerine bu taşımacılık kısa zamanda yayılmış olacak. Demir yolu ile birlikte yan sanayisini de geliştiriyoruz. Artık, Türkiye, kendi lokomotifini üretiyor, rayını Karabük'te yapıyor. Buraya döşenen 5 bin ton rayın hepsi Karabük'ten geldi. Bu çalışmada yüzde yüz yerli malı kullanıyoruz.''