EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
TIRLAR ARTIK TRENLE AVRUPA'YA TAŞINIYOR

- TIRLAR ARTIK TRENLE AVRUPA'YA TAŞINIYOR…

- RO-LA TRENİ İLK SEFERİNE 21 EYLÜL 2006 PERŞEMBE GÜNÜ SAAT: 13.00'DE ULAŞTIRMA BAKANI BİNALİ YILDIRIM TARAFINDAN SİRKECİ GAR'DAN UĞURLANIYOR…

Ro-La treni ilk seferine Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım tarafından 21 Eylül 2006 Perşembe günü saat: 13.00'de Sirkeci Gar'dan uğurlanıyor.

Karayolu trafiğinin azaltılması, mevcut kapasitenin daha iyi kullanımı, güvenlik, gürültü azlığı, çevre ve kentsel gelişim, düşük personel harcamaları, karayolu vergilerinden tasarruf, sınır kapılarındaki geçiş sıkıntılarının azaltılması, gümrükte kolaylıklar sağlayan Ro-La taşıma modeli TCDD'nin yoğun gayretleri sonucunda hayata geçmeye hazırlanıyor.

Devlet Demiryolları (TCDD) ve Rail Cargo Avusturya AG'nin (RCA) ortak ürünü olan Ro-La treni; ilk etapta haftada bir karşılıklı olarak çalışacak, müşteri talebine göre seferleri artırılacak.

Türkiye-Bulgaristan-Sırbıstan-Hırvatistan-Slovenya-Avusturya güzergahında maksimum 20 vagonla çalışacak olan Ro-La treni, 1979 km'lik Türkiye-Avusturya hattında seyahat süresini Türkiye (Halkalı)-Avusturya Wels) 68 saat, Avusturya(Wels)- Türkiye (Halkalı) 72 saatte tamamlayacak.

Bilindiği üzere; Karayolu yük taşıma araçlarının (TIR) çekici ve dorsesiyle birlikte, bunun için imal edilen özel vagona yüklenerek demiryolunda taşınması olan Ro-La taşımacılığı, intermodal taşımacılığın ekonomik ve sosyal faydalarını yansıtan önemli sistemlerinden birisi olarak gelişmiş ülke demiryollarında oldukça yaygın olarak kullanılmakta, geleceğin taşıma türü olarak görülmektedir.

Bu taşıma modelinin Türkiye ile Avrupa arasında başlaması ise büyük önem taşımaktadır. Çünkü, Türkiye- Avrupa ülkeleri arasında büyük oranda yük potansiyeli mevcuttur. Bu yüklerin çoğunluğu karayoluyla Kapıkule ve İpsala sınır kapılarından yapılmaktadır. Türkiye'nin 40.000 araçlık Tır filosunun 25.000'i Avrupa yönünde taşımacılık yapmakta ve her geçen gün dış ticaret hacminin artmasına paralel olarak taşımacılık da artmakta, dolayısıyla ekonomik, sosyal, çevresel birçok sorunlara neden olmaktadır.

Bu sorunların giderilmesi, Avrupa Birliğinin çevre ile ilgili kararlarına uyum sağlanması ve kombine taşımacılık alanındaki gelişmeler Ro-La taşımacılığının gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Türkiye, Bulgaristan, Sırbistan, Hırvatistan, Slovenya Demiryolu İdareleri özel sektörle işbirliği içerisinde ekonomik, petrole bağımlı olmayan, çevreyi tahrip etmeyen demiryolu taşıma sisteminin payını artırmak, kombine taşımacılığında demiryolunun etkinliğini artırmak amacıyla. X. Koridor üzerinde bulunan Türkiye (Halkalı), Bulgaristan, Sırbistan, Hırvatistan, Slovenya ve Avusturya (Wels) arasında Ro-La taşımacılığının sefere konulması için son üç yıldır yoğun olarak çalışmalarını sürdürüyordu.