EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
Telekonferansın 3. İzmirde Yapıldı

BAKANIMIZ BİNALİ YILDIRIM İZMİR'DE YAPILAN 3. TELEKONFERANSA KATILDI

Ankara, Adana'dan sonra 3. telekonferans Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım 'ın katılımıyla 3 Mart 2006'da İzmir'den yapıldı.

Genel Müdürümüz Süleyman Karaman ve üst düzey yöneticiler telekonferansa katılmak üzere trenle İzmir'e gitti.

Telekonferansı açış konuşmasını yapan 3. Bölge Müdürü Sebahattin Eriş ; Hükümete ve Ulaştırma Bakanımıza demiryollarına ve demiryolculara sonsuz destek vermelerinden dolayı şükranlarını arz ederek, 150 yıl önce İzmir'den yurt sathına yayılan demirağların, TCDD İzmir Büyükşehir Belediyesi işbirliği ile gerçekleştirilen İzmir metrosu gibi modern yatırımlarla tekrar yurt sathına yayılacağını söyledi.

Genel Müdürümüz Süleyman Karaman da; Ulaştırma Bakanı Sayın Yıldırım'ın 2003 yılında başlattığı hedeflerle yönetim ve değişim seferberliğine devam ettiklerini, her ay bir bölgede olmak üzere hedeflerine ne kadar ulaştıklarını, nerede sıkıntılar olduğunu tartıştıklarını belirterek, “ 10 yıl sonra nasıl bir TCDD istiyoruz? bunu belirledik. Her birimiz ayrı yönlere gidersek hiçbir yere gidemeyeceğimizi gördük. Vizyonumuzu, misyonumuzu, stratejimizi, değerlerimizi belirledik. Hedeflerimizi belirledik. Hepsinden önemlisi hedeflerin ölçüm sistemini kurduk. Vizyonumuz doğrultusunda hedeflerimizi destekleyen projeler oluşturuluyor, projelerdeki ilerlemeler haftalık olarak bilgisayara kaydediliyor, internet ortamında takip ediliyor, tüm demiryolcular tarafından aylık kritikleri yapılıyor. “ dedi.

Karaman , hedefleri besleyen 173, işletmeciliği iyileştiren 154 proje üretildiğini böylece demiryollarının gelişmesine yönelik olarak herkesin katkıda bulunduğunu vurgulayarak 2006 kurumsal hedefleri konusunda şunları ifade etti;” Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi'nin birinci etabı kış şartları nedeniyle biraz yavaşlasa da malzemelerinin büyük bölümü geldi ve önümüzdeki günlerde bu gecikme telafi edilecektir. Yol bakım ve yenileme çalışmaları ise büyük önem taşımaktadır. Bunu başardığımız takdirde trenlerimizin hızı 100 km'ye çıkabilecek, bu hız tüm karayolu araçlarından daha iyi bir hızdır. Yol yenileme çalışmalarına Mart'tan itibaren başlanacak. Bu yıl ki programa Bakanımızın talimatı ile İzmir-Denizli hattını da dahil ettik. Bandırma-İzmir hattında ise yol yenilemeden sonra hemzemin geçitleri kontrollü hale getiriyoruz ve Nisan-Mayıs gibi trenler normal hızlarında çalışmaya başlayacak. Sinyalizasyon ise çok önemli. Tren trafiğini iyileştiren, kazaları azaltan bu tesislerin yapımı için Dünya Bankası ile çalışmalar sürüyor, Proje şu anda Hazine'de.”

Karaman; 400 adet hemzemin geçitin kontrollü hale getirilmesi için çalışmaların sürdürüldüğünü, ro-la taşımacılığına Nisan ayında başlanacağını, lojistik köy projesine Balıkesir'in de dahil edildiğini, Rusya ile Türkiye arasında kombine taşımacılığının geliştirildiğini, Haydarpaşa ve Bandırma başta olmak üzere ro-ro taşımacılığının da artırıldığını, müşteri memnuniyetini artırmak için hizmet kalitesinin iyileştirildiğini, yeniden yapılanma kapsamında Temmuz ayına kadar demiryolu kanununun çıkarılacağını belirterek sözlerini şöyle sürdürdü: “ Ulaşım Master Planı'nda öngörülen demiryolu payına ulaşabilmek için taşımacılığımızı her yıl % 20 artırmak zorundayız. Ocak-Şubat'ta yükte istenilen rakamlara ulaşamadık. Ancak bu arayı kapatacağız. Diğer taraftan, istasyonların, garların kaçılan değil, gidilen, alışveriş yapılan, eğlenilen cazibe merkezi haline getirmek istiyoruz. Belediyelerle işbirliği içerisinde bunu yapacağız. Çalışanların memnun edilmesi yönünde da çaba gösteriyoruz. Permi için Bakanlar Kurulu Kararı'nın çıkmasını istiyoruz. Süreçlerimizi iyileştiriyoruz. Blok tren taşımacılığı bu anlamda gerçekten de yük taşımacılığını artırdı, diğer kurum/kuruluşlarla işbirliğine önem veriyoruz. Güney Kore'den ROTEM ile önümüzdeki hafta Adapazarı'nda kurulacak hızlı tren fabrikası için ortak girişim anlaşmasını imzalayacağız. İzmir'de banliyö hattı için belediye ile işbirliği yaptık, Uluslar arası Demiryolu Sempozyumu'nu Eylül'de ODTÜ ve Süleyman Demirel Üniversitesiyle birlikte yapacağız, TÜBİTAK işbirliği yapıyoruz. İşyerlerimizde herkesin bilgisayar kullanmasını istiyoruz, toplam kalite yönetim ödülüne adaylık için başvurduk. Bu hedeflerimizi gerçekleştirmek için 2 milyar dolar'lık ihale yaptık. Hedeflerle yönetim ve değişim süreci devam etmektedir. Demiryollarına ve demiryolculara sonsuz güven ve desteğini esirgemeyen Hükümetimize ve Bakanımıza tekrar şükranlarımı arz ediyorum.”

Genel Müdür Yardımcısı İsa Apaydın da, Bandırma-İzmir hattındaki yol yenileme çalışmalarıyla 2006 yol yenileme programı konusunda bilgi verdi. Apaydın; İzmir-İstanbul ulaşımında önemli hat olan İzmir-Bandırma arasında trenlerin normal seyrine getirmek üzere toplam 341 km'de yol yenileme ve bakım çalışmalarının yanı sıra, bazı kesimlerin ihata altına alındığını, hemzemin geçitlerin kontrollü hale getirildiğini ve Nisan ayında İstanbul-İzmir hattına feribot bağlantılı tren sefere konulacağını belirterek, 2006 yılı çalışmaları konusunda şunları söyledi.” TCDD tarihinde ilk kez 800 km yol yenilemesi hedeflenmiştir. Malzeme temin ettik. Beton travers üretim kapasitesini artırdık. Kardemir'den ray alacağız. Ayrıca, 125 bin ton'luk ray ihalesi yapıldı. İzmir Bölgesi için önemli bir arter olan ve karayoluna alternatif olabilecek Cumaovası- Denizli hattında yol yenilemesini bu yıl programa aldık. Bu hat kesiminde malzemelerin eskimesi nedeniyle tren hızı 30 km'ye kadar düşmüştür. Yenilemeyle birlikte trenlerin hızları önemli oranda artacak. Takviye pozu çalışmaları, hemzemin geçitlerin kontrollü hale getirilmesi çalışmaları da sürüyor. Ayrıca tüm hatlarımızda işaret levhaları değişecek, fosforlu hale gelecek. Böylece kaza riski en az düzeye indirilecek.”

 

Genel Müdür Yardımcısı Veysi Kurt da, garların düzenlenmesi ve kentsel dönüşüm projesiyle ilgili olarak şunları söyledi.” Kuruluşumuz mülkiyetinde 279 milyon m2 açık alan olarak arazi vardır. Bunun 30 milyon m2'si Kuruluşumuza tahsis edilmiştir. Ancak Hazine adına kayıtlıdır. 12 bin lojman, 2745 kiracımız bulunmaktadır. Yurt genelinde 41 il, 439 ilçe-belde ile koordineli olarak çalışıyoruz. 2004 yılında 30 milyon dolar, 2005'de 65 milyon dolar kira geliri elde edilirken, 2006 yılında 176 milyon dolar'lık gelir bekliyoruz. Proje kapsamında, birinci kategoride; atıl duruma gelecek Haydarpaşa, Sirkeci ve Kayseri gibi garların kentin sosyal, kültürel ve ekonomik hayatına kazandırılması öngörülmektedir. 2. kategoride ise hızlı tren projesi aksında olan Ankara, Polatlı, Eskişehir ve Konya garlarının YİP modeli ile düzenlenmesi bulunmaktadır. 3. kategoride ise özellikle lojistik alanların kent dışına çıkarılması ve bu alanların düzenlenmesi vardır. 15 adet gar belirlenmiştir. Örneğin: Adana, Gaziantep, Erzincan, Isparta, Kırklareli gibi… Bu garlarla ilgili planlama çalışmaları devam etmektedir .”

Kurt ; Haydarpaşa Gar, Liman ve Geri Sahasının Değerlendirilmesi Projesi ile; İstanbul'un tarihi dokusu ile bütünleşen, çevreye zarar vermeyen, kamusal kaynak kullanmadan turizm başta olmak üzere sosyal, kültürel ve ekonomik hayatına katkı sağlayan bir modelin hedeflendiğini, çerçeve planın Bayındırlık ve İskan Bakanlığı'na gönderildiğini belirtti.

Daha sonra, Bölge Müdürleri çalışmaları konusunda bilgi verdi.

Telekonferansta bir konuşma yapan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım da; 150 yıllık geçmişi ile demiryolculuğun sadece bir taşımacılık olmadığını, tarih, kültürel bir gelenek olduğunu, geleneksel yapıyla modern teknolojiyi bugün birleştirdiğini vurgulayarak sözlerini şöyle sürdürdü: “ Bilişim teknolojisi imkanlarını kullanarak interaktif bir yönetim anlayışı içerisinde şu anda Türkiye'nin her yerinde 2000'i aşkın demiryolcu, çalışmalarını, tecrübelerini, eksikliklerini birbirleriyle paylaşıyorlar. Bu çok güzel bir şey. Niçin güzel bir şey? Oluşan ortak akıl ve sinerjiden daha verimli sonuçlar elde ediliyor. Demiryollarının tüm çalışanlarını tebrik ediyorum. Kuruluşlarına sahip çıktılar. Kuruluşlarını 21. yüzyıl demiryolculuk anlayışına taşımak için el ele verdiler, bir sinerji, bir heyecan oluşturdular. Bu heyecanla da demiryollarının ihmalini ortadan kaldıracak önemli çalışmaları başlattılar. Biz de demiryolu teşkilatımızın yöneticisinden tüm çalışanına 35 bin kişilik bu aileye elimizden gelen katkıyı başından beri nasıl verdiysek, bundan sonra da aynı şekilde vermeye kararlılıkla devam edeceğiz.“

Yıldırım, bütün zorlukların aşılacağını, ancak en önemli unsurun inanmak olduğunu belirterek; “Siz inandınız. Neye inandınız? Demiryollarını ayağa kaldırmaya inandınız. Bu her şeyden önemli. Aylık toplantılar yapıyorsunuz. Önünüze 17 tane hedef koymuşsunuz. Aylık, yıllık hedefler koymuşsunuz. Daha da ileri gidip, haftalık gerçekleşmeler koymuşsunuz. Bu nedir biliyor musunuz? Kendi kendinizi taahhüt altına sokuyorsunuz ve kontrol ediyorsunuz. Bu bölge müdürlüğüne daha önce de gelmiştim. Geldiğim zamandan bu tarafa olan değişiklikleri bizzat gördüm. O bakımdan Bölge Müdürümüzü ve tüm ekibini kutluyorum. Bu değişikliği gittiğim bütün bölgelerde görmek istiyorum. Ve bütün Bölge Müdürlüklerine bu yıl ziyaret gerçekleştireceğim. Onun için de buradan tüm demiryolculara söylüyorum. Bu sene Demiryollarının 150. kuruluş yılı. Demiryollarının ortaya koyduğu başarıları, mucizeleri konuşacak bir yıl olsun. Var gücünüzle çalışın ve bu çalışmada her zaman bizi yanınızda bulacaksınız.” dedi.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ; Bu ülkenin 100 yıldan beri hayal ettiği projeleri gerçekleştirdiklerini, bütün sorunları teker teker çözdüklerini belirterek sözlerine şöyle devam etti. ”Ama gidecek çok yolumuz var. Bu yaptıklarımız yapacaklarımızın yanında çok mütevazı. Şehirler güzelleştikçe demiryollarının çaresizliği daha açık bir şekilde ortaya çıkıyor. Bu kadar gayrı menkulü, bu kadar imkanı olan demiryolları bunu neden yapamaz? Pekala yapabilir. İşte getirdiğimiz modeller bu alanları o illerin belediyeleriyle müşterek değerlendirmesi yoluna gidiyoruz. Burada dikkat edilecek en önemli konu şehrin dokusuna, kentsel gelişimine çevre hassasiyetine dikkat ederek kenti mimarisine uyumlu yapılar yapmak. Hem demiryollarına uygun yapılar yapmak, hem de demiryollarına gelir getirecek alanlar oluşturmak. Hem de şehrin nefes alacağı yeni alanlar oluşturmak. İşte bu projelerden bir kısmı başlama aşamasında, bir kısmının hazırlığı yapılmaya devam ediyor. Ve birkaç yıl içerisinde buralar cazibe merkezi haline gelecek. Tabii bunları kamu kaynağı ayırarak, yatırım yapmaya kalkarsak daha çok bekleriz. 50 yıl beklemişsiniz. Bir şey olmamış, olmadığı gibi bir şeyler geri gitmiş. Burada arkadaşımız anlattı yolu normal hale getirmekten bahsediyoruz. Çünkü yıllardır el atılmamış. Az önce gördük, yollar ahşap traversler çürümüş, dağılmış, adeta ray çökmüş. Bütün bu yolları iyileştireceğiz. Hemzemin geçitleri kapatacağız. Ama unutmayalım ki 50 yıl önceki ihmalin 3-5 yılda giderilmesini bizden kimse beklemesin. İstediğimiz kadar kaynak olsa da zaman olarak buna imkanımız yok. Aynı anlayışla, aynı kaynak ve aynı yatırım hızıyla en az 10 yıl çalışmamız lazım. O zaman demiryolları bu ülkenin yükünü de taşıyacak bu ülkenin itibarını da yükseltecek. 150 yıldır yaptığı bu çalışmaya yeni bir boyut kazandıracak. Ülkemizi Avrupa Birliği raylı sistemleriyle uyumlu bir hale getirecek. Bunun tohumları, adımları atılmıştır. Hükümetimiz son üç yılda demiryollarına Ulaştırma Bakanlığı bütçesinin % 75'ini ayırmış. Bu Türkiye Cumhuriyeti'nin son 50 yıllık tarihinde gördüğü bir iş değil. Sadece 3 proje için ayırdığımız miktar 6 milyar dolar. Tüm bunları yaparken bir yandan da demiryollarını yeniden yapılandıracağız. Tüm Dünyanın yaptığı bir şey var, yeniden yapılandırma. Yeniden yapılandırma ne anlama geliyor? Demiryollarında hizmetlerle, alt yapı işlerinin birbirinden ayrılmasını sağlayacağız. Şimdi kıt kaynaklarımızı alt yapıya harcamaya kalksak, işletmeciliğe kaynak ayıramıyorsunuz. İşletmecilik kaliteniz geriye gidiyor ve artık bir yıl önce yaptığınız hizmeti bir yıl sonra yapamaz hale geliyorsunuz. Bu yanlış bir uygulama. Haziran sonunda demiryolu kanunu olacak. Böylece alt yapıyı, işletmecilikten ayıracağız. Devlet nasıl yolları yapıyor, nasıl barajları yapıyor. Devlet bunları yapacak ister kendisi, ister yap işletle yapacak, işletmecilere verecek. İşletmeciler demiryollarında en iyi şekilde işletecek. Sizler taşıma türlerinin sağladığı konforu, hızı, güveni sağlayamazsanız, yaşama şansınız yok. İnsanlar artık bunlara dikkat ediyor. Gidelim de nasıl olursa olsun, düşüncesi artık geçti. Şimdi uçak var, acelesi varsa uçağa biniyor. Ama hızlı demiryolu taşımacılığı artık Avrupa'da uçağın alternatifi oldu. Demiryolları çok kısa sürede bu taşımacılıkla tanışacak. Bugün dünden çok daha iyi. Adım adım kararlı bir şekilde yolumuza devam ediyoruz. Demiryollarında olsun, deniz taşımacılığında olsun, havacılıkta olsun karayolu alanında olsun bu Hükümet reformları sessiz devrimler şeklinde gerçekleştirdi. Bu duygularla ülkenin her tarafında gece gündüz demeden çalışan değerli vefakar, cefakar demiryolculara teşekkür ediyorum. Başarılarınızın devamını diliyorum. Hedeflerle yönetim anlayışı için Genel Müdürümüzü kutluyor. Hepinize saygılar sunuyorum. “

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın yaptığı konuşmayı izlemek için tıklayınız