EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
UIC ÇİN DE TOPLANDI

UIC ÇİN'DE TOPLANDI…

 

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım Çin'de “UIC Dünya 7. Demiryolu Yüksek Hız Kongresi”ne Katıldı…

 

Bakan Yıldırım, “Edirne-Kars Demiryolu Projesi” İşbirliği Anlaşmasını imzaladı…

 

Uluslararası Demiryolları Birliği  (UIC)  İcra Kurulu ile 7. Genel Kurul Toplantıları 5-6 Aralık 2010 tarihlerinde Çin'in başkenti Pekin'de Yapıldı…

 

7-9 Aralık 2010 tarihlerinde Pekin'de UIC 7. Dünya Yüksek Hız Kongresi gerçekleştirildi.

 

Dünyanın önde gelen ülkelerin Başbakan Yardımcılarının, Ulaştırma Bakanlarının, hükümet, ulaştırma ve demiryolu sektörlerin üst düzey yetkilerinin, yatırım, banka ve finans kurumlarının yöneticilerinin ve karar vericilerin, demiryolu şirketleri CEO ve Başkanlarının, demiryolu araç, altyapı, üstyapı ve elektromekanik sistemleri yüklenicileri ve imalatçı şirketlerin üst düzey yöneticileri, akademisyenler ve demiryolu uzmanlarının katıldığı “Dünya 7. Demiryolu Yüksek Hız Kongresi”ne Türkiye'den Ulaştırma Bakanı Binali YILDIRIM başkanlığında bir heyet katıldı. Heyette, TCDD  Genel Müdürü Süleyman KARAMAN ve DLH, Karayolları ve TÜRKSAT Genel Müdürleri de bulundu.

 

TCDD Genel Müdürü Süleyman KARAMAN   UIC 7. Dünya Yüksek Hız Kongresi'nde ”Türkiye'deki Yüksek Hız ve Demiryollarının Gelişimi ve Bölgedeki Etkileri” konulu bir sunum yaptı..

 

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım Kongrede yaptığı açılış konuşmasında Türkiye'nin Demiryolundaki 2023 Vizyonunu Anlattı. Şunlari söyledi: “Bakanlar ve ulaştırma sektöründe çevre ve enerjiden sorumlu temsilciler olarak biz siyasiler; yenilikler ve gelişmiş uluslar arası işbirliği yoluyla topluma yeterli gelişim sağlarken, diğer yandan da ulaştırma sektöründe sera gazı ve hava kirliliğine neden olan emisyonları azaltmayı amaçlayan önlemleri dikkate almalıyız. Bu bağlamda, yüksek hız trenlerine yatırım yapmanın, iklim değişikliği ile mücadele etmeye yönelik uygulanabilir bir strateji olduğuna inanıyoruz. Yüksek hız demiryolları sadece ekonomik büyümeye katkı sağlamakla kalmamakla birlikte, ayrıca karbon salınımını da azaltmaya yardımcı olmaktadır. Yüksek hız hatları hâlihazırda Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollarının önceliği durumundadır. Türkiye'nin en büyük iki şehri, İstanbul ve Ankara, 2013 yılında yüksek hızlı demiryolu ile birbirine bağlanacaktır. Bu hattın Ankara-Eskişehir kesimi tamamlanmış olup, Eskişehir-İstanbul arasındaki kesim inşaat aşamasındadır. “

 

Yıldırım ayrıca; Türkiye ve Çin arasındaki demiryolu konusundaki işbirliği çerçevesinde, Türkiye'nin doğu-batı aksında uzun bir yüksek hız hattının yapılmasının planlandığını, Türkiye'nin en batısında olan Edirne ve en doğusundaki şehir olan Kars arasında İpek Yolu yüksek hızlı demiryolu hattının inşa edilmesinin öngörüldüğünü, tüm bu projelerin Avrupa-Asya arasında Türkiye'nin ulaşım ağında bulunan eksik bağlantıların tamamlanması için yürütüldüğünü ifade etti.

 

Ulaştırma Bakanı ayrıca şunların altını çizdi:” Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi, genel olarak İpek Yolu şeklinde adlandırılan ve Asya-Avrupa'yı birbirine bağlayacak bir projedir. Proje, 2007 yılında Gürcistan'da, 2008 yılında ise Türkiye'de yapılan törenlerle başlatıldı. Projenin 2012 yılında tamamlanması öngörülmektedir. Bu proje kapsamında, Kars ve Ahılkelek arasında 105 km'lik çift hat sistemine göre inşa edilecek bir hattın yapılması planlanmaktadır. Ahılkelek ve Marabda-Tiflis arasındaki 176 km'lik hat iyileştirilecektir. Ayrıca, dünyanın en büyük ulaşım altyapısı projelerinden biri olan Marmaray Projesi de, İstanbul Boğazı'na batırılmış tüp tüneller yoluyla, İstanbul'un iki yakasını kesintisiz, modern ve yüksek kapasiteli bir banliyö sistemiyle birbirine bağlayacaktır. Tüm bu projeler tamamlandığında, Avrupa'dan Asya'ya ve tersi yönde büyük ölçüde yük ve yolcu taşımacılığının yapılması söz konusu olacak ve Çin'den İngiltere'ye kadar kesintisiz bir bağlantı sağlanacaktır.”

 

Edirne-Kars Hızlı Demiryolu Projesinin Gerçekleştirilmesinde Bir Adım Daha…

“Edirne-Kars Demiryolu Projesi” İşbirliği Anlaşması imzalandı…

 

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ile Çin Demiryolu Bakanı, 7 Aralık 2010 tarihinde Edirne-Kars Hızlı Demiryolu Projesinin gerçekleştirilmesi konusunda işbirliği anlaşması imzaladı.

 

Bilindiği üzere, “Edirne-Kars Demiryolu Projesi” ile ilgili olarak daha önce her iki ülkenin Başbakanın şahitliğinde 8 Ekim 2010 tarihinde Ankara'da bir Çerçeve Anlaşma imzalanmıştı. Proje Türkiye'nin iki şehri Ankara, İstanbul ile Edirne, Kocaeli, Sakarya, Kırıkkale, Yozgat, Sivas, Erzincan, Erzurum ve Kars illerini kapsamaktadır. Ayrıca Yerköy-Kayseri ve Erzincan-Trabzon uzatım hatları da bu projeye dâhildir. Konya-Antalya, Ankara-İzmir ve Sivas-Malatya-Elazığ-Diyarbakır bağlantıları da projenin ikinci aşamasında yer almaktadır.

 

Bu anlaşmayla ayrıca, Edirne-Kars demiryolu hattı inşaatına paralel olarak, iki ülkenin ekipman üreticileri Dünya standartları düzeyinde yüksek hızlı tren (EMU) imalatı, işletmesi ve bakımında ortaklıklar kurmaya teşvik edileceklerdir.

 

 5 – 6 Aralık 2010 tarihleri arasında gerçekleştirilen Uluslararası Demiryolları Birliği  (UIC)  İcra Kurulu ile 7. Genel Kurul Toplantılarında da önemli kararlar alındı.

 

Demiryolları arasında işbirliğini geliştiren ve 200'ye yakın üyeyi bünyesinde barındıran, dünya çapında en büyük organizasyon olan, faaliyetleri demiryolu taşımacılığının geliştirilmesi ile ilgili tüm alanları kapsayan UIC'nin en üst organlarının gerçekleştirdiği toplantılarda önemli bilgi alışverişinde de bulunuldu.

 

2007 yılından beri yürüttüğü Ortadoğu Bölgesel Kurulu (RAME) Başkanı sıfatıyla UIC İcra Kurulu toplantılarına katılan TCDD Genel Müdürü Süleyman KARAMAN,  6 Aralık 2010 tarihinde yapılan UIC 7. Genel Kurul toplantısında bir sunum yaparak, 2010 yılında bölgede gerçekleştirilen faaliyetlerle ilgili olarak şu bilgileri verdi:

 

-        Tahran'da bulunan RAME Ofisi faaliyetlerine başladı.

-        23-25 Haziran 2010 tarihlerinde İstanbul'da “UIC Dünya Demiryolu Güvenlik Kongresi “ gerçekleştirildi.

-        4-5 Mayıs 2010 tarihlerinde Tahran'da “Demiryolu Emniyet Yönetim Sistemi” konulu bir eğitim semineri gerçekleştirildi.

-        19-20 Eylül 2010 tarihleri arasında Ürdün'ün Amman kentinde “Altyapı Bakımı ve Varlık Yönetimi” konulu seminer gerçekleştirildi.

-        Bölgemizde Demiryolu Emniyet Çalışma Grubu kuruldu.

-        BM/AEK, BM Asya Pasifik Ekonomik ve Sosyal Komisyonu, BM Batı Asya Ekonomik ve Sosyal Komisyonu, EİT gibi uluslar arası kuruluşları ile işbirliği girişimleri başlatıldı.

-        Ortadoğu bölgesinde bulunan ancak üyemiz olmayan demiryolu yatırımları başlatan diğer ülke kuruluşlarının RAME'ye üyelikleri için girişimlerde bulunuldu.

 

Karaman ayrıca, Türkiye'de ve diğer bölge ülkelerinde sürmekte olan ve planlanan önemli demiryolu projeleri hakkında bilgi verdi. 23 Kasım 2010 tarihinde İstanbul'da yapılan 8.RAME Toplantısında onaylanan 2011/2012 faaliyetleri kapsamında ise;

Türkiye'de 2011 yılının ilk çeyreğinde yapılması öngörülen" Birbiriyle bağlantılı, rekabetçi bir Demiryolu Taşımacılığı Sistemine Doğru- Orta Doğu Bölgesinde Demiryolları için Projeler ve Öngörüler” konulu üst düzey Çalıştayın düzenlenmesi,

İran'da 2011 yılında I.Uluslararası Demiryolu Petrol Taşımacılığı Konferansının gerçekleştirilmesi,

Yüksek Hız Eğitim Çalıştayının 2011'de  Türkiye'de yapılması,

Lojistik konulu seminerin 2011'de  Suriye'de gerçekleştirilmesi,

Altyapı konulu Seminerin ise  Ürdün'de 2012 yılında yapılmasının kararlaştırıldığını ifade etti.

 

Bilindiği üzere, TCDD'nin hem Avrupa hem de Ortadoğu Bölgesel Kurulu üyesi olduğu UIC İcra Kurulu; Avrupa, Asya, Amerika, Ortadoğu ve Afrika Bölgesel Kurulu Başkanları ve Başkan Yardımcıları olmak üzere 21 üyeden oluşmaktadır.