EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
ULAŞTIRMA BAKANI BİNALİ YILDIRIM 2009 HEDEFLERİNİ AÇIKLADI

ULAŞTIRMA BAKANI BİNALİ YILDIRIM 2009 HEDEFLERİNİ AÇIKLADI

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, düzenlediği basın toplantısı ile ulaştırma sektörünün 2009 hedeflerini açıkladı.

Yıldırım, Ankara-Eskişehir hızlı treninin test sürüşlerinin tamamlandığını, altyapısı tamamlanan Ankara-Konya hızlı tren hattının 2010 yılında hizmete gireceğini söyledi.

Birinci etabının ihalesi gerçekleştirilen Ankara-Sivas hızlı tren hattının yapımına başlandığını hatırlatan Yıldırım, Bakü-Kars-Tiflis Demiryolu Projesi'nin inşaatının sürdüğünü belirtti.

Hızlı tren setlerinin ikisinin geçen yıl Türkiye'ye geldiğini anımsatan Yıldırım, 10 hızlı tren setinin daha bu yılsonuna kadar teslim alınacağını kaydetti. Yıldırım, demiryolunda yük taşımacılığında yüzde 43, yolcu taşımacılığında ise yüzde 10 artış sağlandığını, geçen yıl 264 hemzemin geçidin kontrollü hale getirildiğini bildirdi.

Yıldırım, ''Bin 400 kilometre yeni demiryolu çalışması yapılıyor. 1923–1946 arasında bir yılda yapılan demiryolu uzunluğu 128 kilometreydi. 1946–2003 yılları arasında bu oran, yılda 11 kilometreye düştü. 2003'ten sonra, şu anda yılbaşına düşen demiryolu yapımı 107 kilometreye ulaştı. Hala Atatürk döneminin rakamlarına ulaşamadık'' diye konuştu.

KARDEMİR'de geçen yıl 64 bin ton ray üretildiğini, artık traverslerin de Türkiye'de imal edildiğini hatırlatan Yıldırım, TÜLOMSAŞ-General Electric işbirliğiyle dizel lokomotif üretileceğini, bu üretimde yüzde 51 yerli malzeme kullanılacağını kaydetti. Sakarya ve Eskişehir'in demiryolu araçları üssü haline geldiğini belirten Yıldırım, fabrikalar ve limanları ana demiryolu hatlarına bağlamayı hedeflediklerini anlattı.

Yıldırım, Ankara-Eskişehir hattında hızlı treninin yolculu seferlere ne zaman başlayacağının sorulması üzerine, Avrupa'da hızlı tren hattı inşaatlarının en az 8 yıl sürdüğünü hatırlattı. Ankara-Eskişehir hızlı tren hattının yapımına 2003'te başlandığını belirten Yıldırım, yaşanan gecikmelerin işin zorluğundan ve titizliğinden kaynaklandığını söyledi. Yıldırım, ''Testler ve sertifikasyonlar yapıldı. İki küçük sorun var. AOÇ ve Sincan'daki hemzemin geçitlerin emniyet tedbirleri alınacak.'' diye konuştu.

Hızlı tren bilet ücretlerine ilişkin bir soru üzerine de Yıldırım, bilet ücretlerinin maliyetle başabaş olacağını ifade etti. Hızlı trenin kendi kendine dönen bir anlayışla çalışacağını kaydeden Yıldırım, ''Öğrencilere de iyilik yapılması benim de talebim'' dedi.