EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
ULUSLARARASI YÜKSEK HIZ SEMİNERİ BAŞLADI

ULUSLARARASI YÜKSEK HIZ SEMİNERİ BAŞLADI

 

TCDD ile dünya demiryollarının örgütsel çatısını oluşturan Uluslararası Demiryolları Birliği'nin (UIC) 3-5 Ekim 2012 tarihleri arasında ortaklaşa düzenlediği Uluslararası Yüksek Hız Semineri başladı. Yurt içi ve dışından çok sayıda uzmanın katıldığı seminerde konuşan TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Türkiye'nin doğusundan batısına, kuzeyinden güneyine hızlı tren hatlarını geçirmek istediklerini söyledi. Yabancı konuşmacılar ise Türkiye'de demiryollarında yaşanan gelişmelerden övgüyle söz etti.

Demiryollarında son yıllarda yaşanan gelişmelerle birlikte uluslararası arenada söz sahibi olan Türkiye, önemli organizasyonlara da ev sahipliği yapıyor. TCDD ile Uluslararası Demiryolları Birliği'nin bölgesel eğitim ihtiyaçlarının karşılanması ve işbirliğinin geliştirilmesi için Ortadoğu Demiryolları Eğitim Merkezi (Middle East Railways Training Center- MERTCe) olması kararlaştırılan Eskişehir Eğitim Merkezi'nde, 1-2 Ekim 2012 tarihinde "Uluslararası Demiryolu İşletme Kursu" ve Yüksek Hız Komite Toplantısı" gerçekleştirildi.

TCDD ile UIC'ninortaklaşa düzenlediği bir diğer etkinlik ise Uluslararası Yüksek Hız Seminerioldu. 3-5 Ekim 2012 tarihinde Ankara'da düzenlenen Uluslararası Yüksek Hız Semineri'nin açılışı gerçekleştirildi. Seminere, Türkiye'nin yanı sıra İspanya, Almanya, Japonya, Fransa, Çek Cumhuriyeti, Portekiz ile UIC ve Avrupa Demiryolu Ajansı'ndan katılan uzmanlar,  Yüksek Hızlı Tren'i (YHT) her yönüyle ele alıyor. TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, seminerin açılışında yaptığı konuşmada, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın öncülüğünde demiryolu ulaşımının yeniden devlet politikası haline geldiğini ifade etti. Bu politikanın bir ayağının da çekirdek Yüksek Hızlı Tren ağı oluşturmak olduğunu ifade eden Karaman, Türkiye'nin doğusundan batısına, kuzeyinden güneyine hızlı tren hatlarını geçirmek istediklerini söyledi.

OSB'LER DEMİRYOLUNA BAĞLANACAK

Cumhuriyetin 100. yılı olan 2023'e kadar 10 bin kilometre YHT, 4 bin kilometre de konvansiyonel hat yapımı gerçekleştireceklerini belirten Karaman, bunun yanı sıra mevcut demiryolu ağının yüzde 70'lik bölümünün yenilendiğini, kalan kısmını da yenileyerek, modern, konforlu ve çalışır bir demiryolu ağı haline getireceklerini bildirdi. Araç filosunun büyük ölçüde yenilendiğini, mevcut yolların sinyalli ve elektrikli hale getirilme çalışmalarının devam ettiğini ifade eden Karaman, 1950'den itibaren demiryolları hiç gelişmeyecekmiş gibi, kara veya kuru limanda denilen organize sanayi bölgelerinin demiryolu güzergahları dışına yapıldığını, şimdi bu üretim merkezleri ve organize sanayi bölgelerinin demiryoluna bağlanması çalışmalarına hız verdiklerini belirtti.

Süleyman Karaman, Türk demiryollarında son yıllardaki büyük atılıma paralel olarak, uluslararası ölçekte Türkiye'de yapılan önemli etkinliklerin sayısının arttığına dikkati çekti. Bunlardan birinin de, ilki 2007 yılında düzenlenen Yüksek Hız Semineri olduğunu belirten Karaman, Eskişehir'de UIC ile birlikte açtıkları Orta Doğu Demiryolları Eğitim Merkezi'nin (MERTCE) 2 gün önce eğitime başladığını ifade etti. Karaman, bölgenin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik açılan bu merkeze yurt dışından da demiryolcuların gelerek eğitim alacağını kaydetti. MERTCE şemsiyesi altında başlayan Yüksek Hız Semineri'nde, Türkiye'nin yanı sıra İspanya, Almanya, Japonya, Fransa, Çek Cumhuriyeti, Portekiz ile UIC ve Avrupa Demiryolu Ajansı'ndan katılan uzmanlarca yüksek hızlı trenin her yönüyle ele alınacağını ifade eden Karaman, bilgi ve tecrübelerin paylaşılacağını dile getirdi. 

YHT GELİŞMİŞLİĞİN GÖSTERGESİ

Vatandaşların yüksek hızlı tren ile ilgili görüşlerini öğrenmek için zaman zaman kamuoyu araştırması yaptıklarını ifade eden Karaman, son yaptırdıkları araştırmaya göre, vatandaşların yüzde 80'inin fiyatı maliyeti ne olursa olsun kendi iline YHT istediğini belirtti. Ankete katılanların yüzde 90'ının YHT ile yolculuk yapmaktan büyük mutluluk duyduğunu ifade ettiğini kaydeden Karaman, yüzde 90'ının da YHT'yi gelişmişliğin göstergesi olarak gördüğünü ve gurur duyduklarını belirttiklerini söyledi.

UIC Yüksek Hız Direktörü IgnacioBarron ise demiryollarında önemli teknolojik gelişmeler yaşandığının altını çizdi. Yüksek hızın geliştirilmesinin büyük önem taşıdığını ifade eden Barron, TCDD'nin bunun yapılacağı en iyi yer olduğunu söyledi. TCDD'nin yüksek hızda büyük bir sıçrama gerçekleştirdiğinin altını çizen Barron, seminerde bir araya gelen dünya genelinden uzmanların bilgi alışverişinde bulunarak yüksek hızı tartışacağını vurguladı. Barron, katkı ve çabalarından dolayı TCDD Genel Müdürü Karaman'a teşekkür etti.

Cuma gününe kadar devam edecek seminerde yurt içi ve dışından katılan uzmanlar, Türkiye'de ve dünyada yüksek hızla ilgili ticari vizyon, yüksek hıza yönelik stratejik ögeler, yüksek hızlı sistemlerde teknolojinin gelişimi, emniyet ve güvenlik gibi konuları tartışacak.

Seminerin ikinci gününde, yüksek hız istasyonları ile ilgili stratejik unsurlar, yüksek hız ve çevre, yüksek hızda standartlar-teknoloji transferi, araştırma ve yenilikler, yüksek hız sistemlerinde emniyet ve güvenlik konuları ele alınacak.

Seminerin son gününde ise yabancı misafirlerle birlikte yüksek hız inşaat hattına teknik ziyaret gerçekleştirilecek.