EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
YÜKSEK HIZLI TREN İLK SEFERİNİ YAPTI

YÜKSEK HIZLI TREN İLK SEFERİNE BAŞLADI 

Trenin sefere başlaması nedeniyle Ankara Garı'nda tören düzenlendi. Başbakan Erdoğan, Ankara Garı'na gelişinde Ankara'lı seğmenlerin gösterisiyle karşılandı.  

Ankara ile Eskişehir arasında hizmet verecek yüksek hızlı tren, seferlerine başladı.  

Yüksek Hızlı Tren'in ilk seferinde, Başbakan Erdoğan'ın yanı sıra eşi Emine Erdoğan, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Çevre ve Orman Bakanı Veysel Eroğlu, İran ve İspanya'nın ulaştırma bakanları, yabancı misyon temsilcileri, sivil toplum örgütlerinin temsilcileri, çok sayıda gazeteci ve vatandaş da katıldı.

Erdoğan, törende yaptığı kısa konuşmada, hızlı trenin hayırlı olmasını diledi. Bundan sonra Eskişehir ile İstanbul hattını süratle tamamlayacaklarını belirten Erdoğan, Ankara-İstanbul hattını bitirdiklerinde on yılların hayalini gerçekleştirmiş olacaklarını söyledi.  Erdoğan, gelecek yıl sonu bitirmeyi hedefledikleri Ankara-Konya etabının da kendileri için büyük önem arzettiğini ifade ederek, ''Böylece demir ağlarla ülkemizi örüyoruz'' dedi.  

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın kullandığı tren, saat 09.40'ta Ankara'dan Eskişehir'e hareket etti.  

İLK SEFERİNİ YAPAN YÜKSEK YÜKSEK HIZLI TREN İLE ERDOĞAN, ESKİŞEHİR'E GELDİ  

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, ilk seferini yapan Yüksek Hızlı Tren (YHT) ile Eskişehir'e geldi.  

Erdoğan ve beraberindekileri taşıyan YHT, Ankara Garı'ndan başlayan ve 1 saat 28 dakika süren yolculuğun ardından saat 11.08'de siren sesleri ile  Eskişehir Garı'na girdi.   

Başbakan Erdoğan'ın içinde bulunduğu treni garda bulunanlar büyük sevinçle karşıladı. Demir yolu işçileri de ''Sayın Başbakanımız demir yollarına verdiğiniz destekten dolayı teşekkür ederiz'' yazılı bir pankart açtı.  

Başbakan Erdoğan Eskişehir Gar'ındaki konuşmasında,

-''GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'ÜN, 'DEMİR AĞLARLA ÖRDÜK YURDU DÖRT BİR YANDAN' DEDİĞİ ŞEKİLDE, HEDEFTE, KENDİSİNİN EBEDİYETE İNTİKALİNDEN BU YANA BU NOKTADA ATILMIŞ CİDDİ BİR ADIM YOKTUR''

-''BİZ HEM O DÖNEMLERDE YAPILMIŞ OLAN TÜM RAYLI SİSTEMİ, O DEMİR AĞLARI  REHABİLİTE EDİYORUZ, BÜTÜN VAGONLAR, LOKOMOTİFLER NEYSE HEPSİNİ YENİLİYORUZ, BİR TARAFTAN DA KENDİMİZ BU YENİ DEMİR AĞLARI ÖRÜYORUZ''

-''(ESKİŞEHİR-İSTANBUL HATTI İÇİN) ŞU ANDA ORADAKİ ANLAŞMAMIZ ASLINDA 24 AY FAKAT BAZI SIKINTILAR, ARAZİ KOŞULLARI FİLAN... BEN ORADA 3 YIL GİBİ SÜRE DÜŞÜNÜYORUM. DOLAYISIYLA 2012'NİN SONU İNŞALLAH İSTANBUL'U DA BİTİRİRİZ DİYE İNANIYORUM'' şeklinde konuştu.

Başbakan Recep Tayip Erdoğan, Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün, ''Demir ağlarla ördük yurdu dört bir yandan'' dediği şekilde, hedefte, kendisinin ebediyete intikalinden bu yana bu noktada atılmış ciddi bir adım olmadığını belirterek, ''Biz hem o dönemlerde yapılmış olan tüm raylı sistemi, o demir ağları rehabilite ediyoruz, bütün vagonlar, lokomotifler, neyse hepsini yeniliyoruz, bir taraftan da kendimiz bu yeni demir ağları örüyoruz'' dedi. Tabii asıl hedefimiz bunu İstanbul'a ulaştırmak. İstanbul için de öyle zannediyorum ki tarihi belli zaten. Müteahhit firma belli. Burada Çinliler ve Cengiz İnşaat konsorsiyum olarak var. Birlikte buna başladılar. O bittiği zaman 2 saat 15 dakika-2,5 saatte İstanbul-Ankara'yı alacağız. Tabii coğrafi koşulları zor bir bölge. Şimdi Ankara-Konya başlıyor. Önümüzdeki yılın sonu, 2011'in başında onu bitiriyoruz. O zaman adeta Konya ile Ankara birbiriyle aynı ilin içindeki ilçe haline gelmiş olacak. Yani 1 saat 15 dakikada Ankara'dan Konya'ya ulaşacağız. Bu da tabii Konya'yı çok daha farklı hale getirecek. Gerek ekonomik ve ticari alanda gerekse turizm alanında... Çünkü Konya son zamanlarda kültür turizminde, inanç turizminde bir sıçrama yaptı. Şehir olarak da çok ciddi bir gelişmenin içerisinde. Bu bakımdan Konya'nın gelişimi de çok farklı olacak.

Erdoğan, ''Bizim hedeflerimiz, ideallerimiz var. Bu ideallerimize doğru hızla yol alıyoruz'' dedi. Birçok rüyayı gerçekleştirdikleri gibi 2013 yılında Marmaray projesinin tamamlanmasıyla Asya ile Avrupa'nın birleşeceğini ve yeni bir dönemin başlayacağını ifade eden Erdoğan, Bakü-Tiflis-Kars demir yolu yapımının hızla devam ettiğini, bu projenin Pekin-Londra projesinin ayaklarından biri olduğunu kaydetti.  

Erdoğan, Pekin-Londra projesinin merkezinde Anadolu'nun bulunduğunu ve İpek demir yolunun kalbinin Eskişehir'de attığını söyledi.  Eskişehir'den Kütahya'ya ray otobüslerle kombine taşımacılık yapılacağını belirten Erdoğan, TÜLOMSAŞ fabrikasının da ayağa kaldırıldığını, Eskişehir'e lojistik merkez kurulduğunu kaydetti.  

Ulaştırma Bakanı Yıldırım törende yaptığı konuşmada , ''Artık en önemli önceliğimiz ve hedefimiz Eskişehir-İstanbul etabını bir an önce bitirmek ve Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Treni'ni işletmeye açmaktır'' dedi.

Konya-Ankara Hızlı Tren Projesinin de alt yapısının tamamlandığını ve üst yapı çalışmalarına başlandığını hatırlatan Yıldırım, hedeflerinin 2011 yılı başında Konya'yı Eskişehir ve Ankara ile birleştirmek olduğunu belirtti.

Yıldırım, şöyle konuştu:''Demiryollarımız çok uzun yıllar ihmaller görmüş. Cumhuriyet'in ilanından itibaren Büyük Atatürk'ün başlattığı demiryolu seferberliği ve demiryollarının ayağa kaldırılması projesi 10 yılda meyvelerini verdi ve 10. Yıl Marşı'na konu oldu. Ancak 1946'dan sonra maalesef demiryollarımızda bir ihmalin, unutulmuşluğun başladığını görüyoruz. Bu unutulmuşluk 2003'e kadar devam etti. Atatürk döneminde her yıla düşen demiryolu yapım miktarı 109 kilometre iken, 1950-2003 yılları arasında bu miktar 11 kilometreye kadar gerilemişti. Demiryolu seferberliği ile bugün yıllık ortalama demiryolu yapıp miktarı 111 kilometreye ulaştı.''

Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattının temelinin atıldığını, rayların yerli imal edilmesi için kapanma aşamasına gelen KARDEMİR'i görevlendirdiklerini hatırlatan Yıldırım, KARDEMİR'in artık ray ihraç eder hale geldiğini dile getirdi.  

Yeni demiryolu hatlarıyla tarihi İpek Yolu'nun hareketlendirildiğini, mevcut hatlarında elden geçirildiğini ifade eden Yıldırım, Hızlı Tren Hattının 3 kilometrelik bölümünün de Eskişehir merkezinde yer altına alınacağını bildirdi.  

Yıldırım, şöyle devam etti:''Bu mutluluk hepimizin mutluluğu, bu projenin gerçekleştirilmesi gece gündüz demeden çalışan demiryolcu arkadaşlarımıza, personele ve yüklenici firmaya teşekkür ederim.

ANKARA-SİVAS HIZLI TREN HATTININ TEMELİ ATILDI

Yüksek Hızlı Tren projesinin hayata geçirilmesinde emeği geçenlere teşekkür eden Erdoğan, konuşmasının ardından, Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi'nin temel atma töreninin yapıldığı Yozgat'a sinevizyon ile bağlandı. 

Yozgat'ta bulunan Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek'e, ''Yüksek Hızlı Tren'in açılışını yaptık. Sıra sizde'' dedi. Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi'nin en kısa sürede tamamlanmasını temenni eden Çiçek, butona basarak temel attı.

Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek, ''Yüksek Hızlı Tren'' projesinin çağdaşlaşma, devletin prestiji olduğunu belirterek, ''Maalesef geçmiş yıllarda demir yollarının ihmal edilmesinin ekonomiye ne büyük zararlar verdiğini, bazı şehirlerin demir yollarının ihmal edilmesinden dolayı geride kaldığını söylemek mümkün'' dedi.

Çiçek, Ankara-Sivas bağlantılı ''Yüksek Hızlı Tren'' projesinin birinci etabını oluşturan Yerköy-Yozgat-Sivas demiryolu hattının temel atma töreni için geldiği Yozgat'ta Vali Amir Çiçek ve öteki ilgililer tarafından karşılandı.

Bazı milletvekilleri ve Sivas Valisi Veysel Dalmaz'ın da hazır bulunduğu temel atma töreni, Yozgat'ın Yerköy ilçesine bağlı Elmahacılı köyü Üçkomler mevkinde gerçekleştirildi.

Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Çiçek, burada yaptığı konuşmada kış aylarının son günlerine gelindiğini hatırlattı ve ''Bugün temelini atacağımız yüksek hızlı tren projesi, Yozgat ve Sivas'a bahar havası getirecektir'' dedi.

Siyasette bir çok temel attıklarını, atmaya devam ettiklerini belirten Çiçek, şöyle konuştu: ''Bunların büyük bir kısmı da hayata geçti. Ama bu, çok farklı bir proje. Bu bir medeniyet, bu bir çağdaşlaşma projesidir. Bu Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin ve hükümetinin bir prestij projesidir. Bir vizyon projesidir. Bu hızlı tren projeleri, Türkiye açısından asrın projeleridir. Maalesef, geçmiş yıllarda demir yollarının ihmal edilmesinin ekonomiye ne büyük zararlar verdiğini, bazı şehirlerin demir yollarının ihmal edilmesinden dolayı geride kaldığını söylemek mümkün. Onun için hükümet olarak ulaştırma sektörü bizim öncelikli sektörümüz. Her alanda; ister kara yolu, ister hava yolu, ister demir yolu, ister deniz yolları bizim en çok destek verdiğimiz ve en çok da mesafe aldığımız projelerin başında gelir. Bunların başında da işte şimdi temelini atacağız bu proje geliyor.''

-''ANKARA-SİVAS ARASI 2 SAAT 50 DAKİKA''-

Bakan Çiçek, yüksek hızlı tren projesinin hayata geçirilmesiyle, Sivas-Ankara arası ulaşımının 2 saat 50 dakikaya kadar ineceğini ifade etti.  

Cemil Çiçek, ''Bugün Ankara-Sivas arası demiryoluyla, trenle 12 saat, Sivas-İstanbul 21 saat. Bu proje hayata geçtiğinde Ankara-Sivas arası 2 saat 50 dakikaya düşüyor. 12 saat yerine 2 saat 50 dakika, Yozgat ortasında olduğuna göre demek ki yaklaşık 1 saatlik bir mesafe'' dedi.

Projenin ihale bedelinin 850 milyon lira olduğunu  belirten Çiçek sözlerini tamamladı.