EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
YUKSEK HIZLI TREN ILE ILGILI DUYURU

YÜKSEK HIZLI TREN HATTINDA GÜVENLİK EN ÜST SEVİYEDEDİR

Yüksek Hızlı Tren Hattı ile ilgili olarak 13 Nisan 2009 tarihinde bazı basın organlarında yer alan ve hatta bozulmalar oluştuğuna dönük değerlendirmeler üzerine aşağıdaki açıklamanın yapılması gerekli görülmüştür.

İlgili gazetelerde yer alan, YHT Bölge Müdür Yardımcısı tarafından gönderilen yazı, kurum içi rutin bir yazışma olup, dünyada hızlı tren hatlarının işletmeye açıldığı yıllarda gözlenen olağan ölçüsel değişimlerle ilgilidir.

Bahsedilen yazı, basında yer aldığı gibi vahim bir durumun tespiti değil, hattın bakımıyla ilgili olarak zaman zaman dile getirilen ve bundan sonra da getirilecek olan normal taleplerle ilgilidir.    

İlgili yazıda “yolda yer yer deformasyonlar oluştuğu” şeklindeki ibare ise, tamamen teknik bir tespit olup, anlamı ise hat üzerinde noktasal (+2 veya -2 mm) değerleri arasındaki sapmaları ifade etmektedir. Bu sapmalar bakım değerleri olup müsaade edilen sapma değerleri içindedir ve lokal tamiratlarla giderilmektedir.

Bu çerçevede, YHT Bölge Müdür Yardımcılığı tarafından yazılan yazıya istinaden Kuruluşumuz makine parkında bulunan 1 adet buraj, 1 adet regülatör ve 1 adet tokmaklama makinesi derhal tahsis edilmiştir. Ayrıca hizmet alımı ile de makine parkı desteklenmiştir.

Ayrıca, yol tamirat işleri için hızlı trenler üzerine monte edilmiş bulunan dinamik ölçüm cihazlarından (Aksolometre) elde edilen değerlere göre yol bakım çalışmalarında süreklilik sağlanmaktadır.

Bu teknik tahlillere bağlı bakımlar, periyodik olarak yerine getirilmekte ve bahsedilen cihazlardan elde edilen veriler, büyük bir hassasiyetle hem Kuruluşumuz teknik personeli, hem de bu hatta güvenli işletme sertifikası veren TÜV-SÜD RAIL uzman elemanları ile kontrolleri yapılmaktadır.

YHT RAYLARIMIZ, İSPANYA'DA DA KULLANILMAKTADIR

Yüksek Hızlı Tren Hattında kullanılan raylar, İspanya'nın Arcelor grubuna ait Aceralia firmasına ait fabrikada üretilmiştir. Aynı fabrikanın, aynı bantından üretilen raylar, İspanya'nın 350 km/saat hıza sahip Madrid-Barcelona hattında kullanılmaktadır.

Bu arada, ilgili gazete haberlerinde yer verilen Pamukova tren kazası, hattın bakımsızlığından değil, trenin maksimum 80 km/saat hızla gitmesi gereken bir yerde 132 km/saat aşırı hızla seyretmesinden kaynaklandığı yargı organlarının verdiği hükümlerle sabit olduğunu bir kez daha hatırlatmak isteriz.

5.500 KM. YOLUN YENİLEME VE BAKIMI YAPILDI

Son 6 yıllık dönemde mevcut konvansiyonel hatlarımızın yenileme ve bakımı için yoğun bir çalışma sürdürülmekte olup, Kardemir'den alınan yaklaşık 151.000 ton ray ile yol yenileme ve bakım çalışmaları yapılarak, yaklaşık 5.500 km yolun yenileme ve bakımı gerçekleştirilmiştir.

Bu arada, Kuruluşumuzca ray temin çalışmalarına devam edilmekte olup, 125.000 ton rayın İslam Kalkınma Bankası kredisi ile temin edilmesi için 19.03.2009 tarihinde anlaşma imzalanmıştır. İhale çalışmaları devam etmektediR.

DENETİME AÇIĞIZ

Son olarak şunu ifade etmek isteriz ki; YHT ile ilgili olarak Kuruluşumuzun her tür bağımsız ve tarafsız kurumlar tarafından denetlemelere açık olduğunu kamuoyuna saygıyla ile duyururuz.