Bilet Satış Rezervasyon





 


 

 

-Ulaştırma, Lojistik ve Haberleşme sektöründe 7 adet ulusal yeterlilik kabul edildi. Haber metni için tıklayınız
-1416 Sayılı kanun gereğince öğrencilerin resmi/burslu statüde TCDD adına yurtdışında lisansüstü eğitim yapabilecekleri üniversiteler listesi >>


 

Haberler > IRMAK - KARABÜK - ZONGULDAK HATTININ MODERNİZASYONU BAŞLADI
16.05.2012

 

“Kömür Hattı”  adıyla 1937 yılında işletmeye açılan 415 km’lik Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattının Rehabilitasyon ve Sinyalizasyon Projesi’nin temeli, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, AB Bakanı Egemen Bağış ve Avrupa Komisyonu Başkan Yardımcısı Siim Kallas tarafından 15 Mayıs 2012 tarihinde Karabük Gar’da törenle atıldı.
.

 

“AB'nin yolu Karabük'ten başlıyor”

İstiklal Marşı'nın okunmasının ardından AB Marşı’nın çalınmasıyla başlayan törende konuşan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Avrupa ile bütünleşmek için önce demiryollarını birleştireceklerini, bu kapsamda 11 bin kilometrelik demiryolunun tamamının yenileneceğini ve raylarının Karabük'ten gideceğini belirterek, “Artık, AB'nin yolu da Karabük'ten başlıyor.” dedi.

Ülkenin kalkınması, zenginleşmesi ve halkın refahı için çok çalışan Karabük'e vefalarını göstermek için bugün burada olduklarını söyleyen Yıldırım, Türkiye'nin kalkınma ve sanayileşmesinde önemli bir yeri olan Karabük'ün, ihmalden nasibini aldığını, göreve geldiklerinde ray almak için çok uğraştıklarını ve 3 sene ray alamadıklarını bunun üzerine Karabük (KARDEMİR)’e ray üretme görevi verdiklerini anlattı. Bakan Yıldırım, KARDEMİR’in yatırım yaparak hem tren rayını hem de hızlı tren rayı ürettiğini belirterek,  “Karabük, şimdi hem bize ray veriyor, hem de ihraç ediyor. Helal olsun." diye konuştu.

Türkiye’nin AB üyeliğine de değinen Yıldırım,  Türkiye’nin Avrupa'ya yük değil, Avrupa'nın yükünü paylaşmak için gittiğini ifade ederek, hiçbir zaman kimseye yük olan, kimsenin sırtından eçinen millet olmadıklarını, aksine herkese desteği olduğunu söyledi. Yıldırım, AB'ye üye olmak ve Avrupa ile bütünleşmek için önce demiryollarını birleştireceklerini, demiryollarıyla, havayollarıyla denizyollarıyla Avrupa ile birleşmiş bir Türkiye’nin AB’ye fiilen katılmış olacağının altını çizdi.

Konuşmasında devam eden demiryolu projeleri hakkında da bilgi veren Yıldırım, Ankara-İstanbul hattını 2013 sonunda, Ankara-Sivas ve Ankara-Bursa'yı 2016'da, Ankara-İzmir'i ise 2017'de açacaklarını, böylelikle Selçuklu, Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyeti başkentlerini dünyanın incisi İstanbul'a bağlanacağını, Marmaray ile de Pekin'den Londra'ya kesintisiz İpek Yolunun yapıldığını anlattı. Yıldırım, göreve geldiklerinde Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından kendilerine 15 bin kilometre bölünmüş yol yapma, hava yolunu halkın yolu yapma, demiryollarını ayağa kaldırma ve Türk insanının 40 yıllık özlemi olan hızlı treni ülkeye getirme talimatları verdiğini hatırlatarak, bunların hepsinin gerçekleştiğini söyledi.

“Medeniyet ve çağdaşlık projesi”

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım,  önceki gün temeli atılan Ovit Tüneli'nin 450 trilyonun üzerinde maliyetinin olduğunu hatırlatarak, 415 kilometrelik Karabük-Irmak-Zonguldak Hattının Rehabilitasyon ve Sinyalizasyonu Projesi’nin maliyetinin ise 500 trilyonun üzerinde olduğunu ve bu yönüyle Ovit Tüneli'nden daha büyük bir proje olduğunu belirtti.  “ Bu proje medeniyet ve çağdaşlık projesidir.” diyen Yıldırım, "Bu proje daha başlangıç. 11 bin km’lik demiryolunun tamamını yenileceğiz. 75 yıldır el atılmamış, burada sinyalizasyon yapılacak, rayları değişecek, raylar da Karabük'ten gidecek. Karabük'ün rayları, Türkiye'yi baştanbaşa donatacak. Artık, AB'nin yolu da Karabük'ten başlıyor, yolu Karabük'ten açmaya başladık." şeklinde konuştu.

 

“ Kömür Hattı, barış, kardeşlik ve kalkınma hattı olacak”

 

Törende konuşan AB Bakanı Egemen Bağış da Avrupa Birliği ile Türkiye’nin ortaklaşa finanse ettiği Türkiye’deki en büyük proje olma özelliği de taşıyan Irmak-Karabük-Zonguldak Modernizasyonu Projesinin 227 milyon avroluk bir bütçeyle gerçekleşeceğini, Bu bütçenin 194.5 milyon avrosunun AB IPA fonlarından finanse edileceğini ifade ederek, “Binali ağabeyin de her zaman söylediği gibi ‘kara tren gecikir’ türküsünü ‘hızlı tren yetişir’ türküsüne dönüştürdük. En önemlisi de Türkiye’yi baştanbaşa demir ağlarla örerken, demokrasimizi ve istikrarımızı da rayına oturttuk.” dedi.

 

“Proje AB Demiryolları Trafik Yönetim Sistemi’nin yaygınlaşması için önemli”

 

Avrupa Birliği Komisyonu Başkan Yardımcısı ve Ulaştırma Komiseri Siim Kallas da yaptığı konuşmada, esas amaçlarının Avrupa'da tek bir ulaştırma alanı yaratarak, ülkeler arasında havayolları, demiryolları ve karayolları gibi farklı ulaştırma modları arasında tüm engellerin kaldırmak olduğunu açıkladı.

 

AB Demiryolları Trafik Yönetim Sistemi kullanımının yaygınlaştırılması konusunda Türkiye'nin önemli çabalar sarf ettiğini belirten Kallas,   Irmak-Karabük-Zonguldak hattının da bu teknolojiyle donatılacağını, böylece Avrupa içinde tek bir sinyalizasyon standardı temin edilerek, tek Avrupa demiryolu ağının oluşmasına çok önemli katkılar sağlanmış olacağını vurguladı. 

“Demiryollarımız gelişim ve değişim halinde “

 

TBMM eski Başkanı ve Karabük Milletvekili Mehmet Ali Şahin ise Türkiye, dünyanın en hızlı kalkınan ülkeleri arasında ilk sırada yer almaya başladıysa, ulaştırmada yapılan yatırımların bundan büyük payı olduğunu,  demiryollarının da artık Türkiye'de dünya standartlarını yakalama adına gelişim ve değişim halinde olduğunu işaret etti.

 

“415 kilometrelik hat AB standartlarına kavuşacak”

 

Törende konuşan TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, projenin Avrupa Birliği’nin üye dışı ülkelerde finanse ettiği tek kalemde en büyük ulaştırma projesi olduğunun altını çizdi.

 

Bir yandan yeni yüksek hızlı tren hatları yaparken, bir yandan mevcut yolları yenilerken, bir yandan da yollarımızı sinyalli hale getirmek için yol haritası çıkardıklarını ifade eden Karaman konuşmasını söyle sürdürdü:

 

“9 yıl içerisinde mevcut hatların % 74’ünün bakımını ve yol yenilemesini yaptık. Sinyalizasyon, elektrifikasyon ve modernizasyon kapsamında; şu anda hatlarımızın % 50’sinde çalışma devam ediyor. 2023 hedeflerimiz arasında tüm hatlarımızın elektrikli ve sinyalli hale getirilmesi de bulunmaktadır. Bugün ise yüksek huzurlarınızla Irmak-Karabük-Zonguldak projesinin temelini atıyoruz. Proje 48 ayda tamamlanacaktır. Maliyeti 220 Milyon AVRO olup %85’i olan 188,3 Milyon AVRO AB hibesi karşılanmaktadır. Proje kapsamında gerekli görülen bölümlerde eski raylar yenileriyle değiştirilecektir. Yol altyapısı güçlendirilecektir. Bağlantı malzemelerinin tamamı değişecektir. Makaslar, traversler yenilenecektir. Hat sinyalli hale getirilecek, ileri haberleşme sistemleri kurulacaktır. İstasyonlar ve peronlar yenilecek, istasyonların tamamı engelli ulaşımına uygun hale getirilecektir. Ve bu hattın sinyal ve haberleşme merkezi Karabük’e kurulacaktır. Hemzemin geçitler her türlü emniyet sistemi ile donatılacak, istasyonların tamamına yolcu bilgilendirme sistemleri kurulacaktır. Proje tamamlandığında hem trafik güvenliği sağlanacak, hem  trafik yoğunluğu artacak hem çok tren çalıştırılarak, daha fazla taşıma yapılacak.”

 

48 aylık süre 40 aya indi

 

Konuşmaların ardından 48 ay yapılması planlanan projenin daha önce bitirilmesi için yüklenici firma ile pazarlık yapan Bakan Yıldırım, projenin bitirilme süresi 40 ay olarak belirlendi. Tören, protokol üyelerinin birlikte gerçekleştirdiği temel atmaları ve projede emeği geçenlere plaket takdimi ile sona erdi.

 

Bakanlar ve diğer konuklar törenden sonra Kardemir’i de ziyaret ederek, ray yapımını yerinde gördüler, bilgi aldılar.
.

 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

TCDD Genel Müdürlüğü BYHİM Web ve İnteraktif Hizmetler Bürosu tarafından hazırlanıp güncelleştirilmektedir. 2010