Bilet Satış Rezervasyon




 

-Ulaştırma, Lojistik ve Haberleşme sektöründe 7 adet ulusal yeterlilik kabul edildi. Haber metni için tıklayınız
-1416 Sayılı kanun gereğince öğrencilerin resmi/burslu statüde TCDD adına yurtdışında lisansüstü eğitim yapabilecekleri üniversiteler listesi >>

 

Haberler > BİR SOLUKTA AFYONKARAHİSAR, BİR ADIMDA İZMİR
11.06.2012

 BİR SOLUKTA AFYONKARAHİSAR, BİR ADIMDA İZMİR

 .

Ankara-İzmir YHT Projesi’nin Ankara-Afyonkarahisar Kesiminin Yapımına Başlanıyor…

.

Ankara’dan Afyonkarahisar 1 saat 30 dakika… İzmir 3 saat 30 dakika…

.

 Bakan Yıldırım “ Her 150 kilometrede bir yüksek hızlı tren istasyonu olacak”

.

Bakan Eroğlu “Bütün yollar Afyonkarahisar'a çıkar”

.

Ankara-İzmir YHT Projesi’nin ilk etabı olan Ankara-Afyonkarahisar’ın  yapımına başlanıyor.  Toplam uzunluğu 624 km olan hattın 167 km’lik bölümünü oluşturan Ankara-Afyonkarahisar kesiminin altyapı inşaatının sözleşmesi 11 Haziran 2012 tarihinde imzalandı. Proje tamamlandığında Ankara-İzmir arasındaki seyahat süresi 3 saat 30 dakika, Ankara-Afyonkarahisar ise 1 saat 30 dakika olacak.

.

İmza törenine Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu, bölge milletvekilleri, Afyonkarahisar Belediye Başkanı Burhanettin Çoban, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, yüklenici firma temsilcileri ile demiryolu personeli katıldı.

.

TCDD Genel Müdürlüğü protokol girişinde düzenlenen törende konuşan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, toplam uzunluğu 624 kilometre olan Ankara-İzmir YHT Projesi’nin 3 etap halinde yapılacağını, projenin toplam maliyetinin 4 milyar lirayı bulacağını açıkladı. Ankara-Afyonkarahisar arasındaki kesimin 287 kilometre olduğunu ve 700 milyon liranın üzerinde maliyeti bulunduğunu ifade eden Yıldırım, ''Oldukça büyük bir proje, bunun üst yapısı da var. Diğer kesimleri de var. Dolayısıyla oldukça büyük bir proje. Böyle projeler, 10 yıl öncesinde telaffuz bile edilmezdi, hayal bile edilmezdi. Bugün artık Ankara çıkışlı Türkiye'nin doğusuna, güneyine, batısına yüksek hızlı demiryolları yapılıyor.” diye konuştu.   

.      

Demiryollarında yaşanan değişimi anlatan Yıldırım, Ankara-Konya, Ankara-Eskişehir YHT'lerinin bugüne kadar 24 bin sefer yaptığını ve yaklaşık 7 milyon yolcu taşıdığını söyledi. Bu hatlarda yolcu taşımacılığında trenin payının yüzde 2 olduğunu anımsatan Bakan yıldırım, YHT’lerin hizmete girmesiyle bu oranın yüzde 72’ye çıktığını açıkladı. Cumhuriyetin ilk yıllarında başlayan demiryolu seferberliğinin 1946'dan itibaren rafa kaldırıldığını ifade eden Yıldırım, ''Geçtiğimiz 60 senede treni kaçırdık. Ama artık hızlı trenimiz var, kaçırdığımız treni yakalayacağız. Aradaki mesafeyi, boşluğu yüksek hızlı tren inşallah kısa sürede kapatacak'' dedi. 

.

HER 150 KİLOMETREDE BİR YHT İSTASYONU OLACAK

.
Büyükşehirler arasında her yöne 150 kilometre gidildiğinde yüksek hızlı trenle karşılaşılacağını, her 150 kilometrede bir yüksek hızlı tren istasyonu olacağını belirten Yıldırım, ulaştırma alanında yaptıkları çalışmaları anlattı ve Türkiye'nin sadece ulaşımda değil, sulama ve orman gibi diğer alanlarda da önemli çalışmalar yaptığını ifade etti.

.

Ankara'dan İzmir'e trenle 14 saatte gidildiğini belirten Yıldırım, bu proje tamamlandığında İzmir'e en fazla 3,5 saatte gidileceğini söyledi. 

.

Bakü-Tiflis-Kars ve Marmaray projelerini anlatan Yıldırım, ''Her biri tarihe iz bırakacak projeler yapıyoruz.'' dedi. Bakan Yıldırım, Veysel Eroğlu'nun konuşmasına atıfta bulunarak, yeni sloganlarının ''Kara tren gecikir, hızlı tren yetişir'' olduğunu söyledi.

.

 

DEMİRYOLLARI YÜZÜMÜZÜN AKIDIR

.

Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu ise konuşmasına öğrencilik yıllarında yaptığı yolculuklarda çektiği sıkıntıları anlatarak başladı. “Eskiden ömrümüz yollarda geçerdi.” diyen Bakan Eroğlu, Türkiye’nin ulaştırma alanında önemli mesafeler katettiğini vurguladı. Ulaştırma alanında destan yazıldığını ifade eden Eroğlu, kendisinin de bu durumu gururla izlediğini belirtti. Demiryollarının kaderine terk edildiğini dile getiren Veysel Eroğlu, hükümetlerinin ve Bakan Binali Yıldırım’ın demiryollarına çok önem verdiğinin altını çizdi.

.

Türkiye'de toplam 16 bin kilometre, sırf Afyonkarahisar'da 520 kilometre bölünmüş yol yapıldığını ifade eden Eroğlu, ''Afyonkarahisar hakikaten bütün yolların kesim noktası. Eskiden şöyle söylenirdi; 'Bütün yollar Roma'ya çıkar' diye. Bütün yolların Roma'ya çıktığı falan yok. Ben Roma'yı gördüm. 'Biz bütün yollar Afyonkarahisar'a çıkar' diyoruz'' ifadesini kullandı. 

.

Son yıllarda hayata geçirilen projelerle Türkiye’nin YHT teknolojisinde dünyada 8, Avrupa’da ise 6. olduğunu vurgulayan Eroğlu, “Demiryolları bizim yüzümüzün akıdır. Demiryolcular fedakar insanlardır. Tüm demiryolculara şükranlarımı sunuyorum.” dedi.

.

Ankara-Afyon YHT etabının zorluklarına dikkati çeken Bakan Eroğlu, “167 kilometrelik etapta zorlu tünel ve viyadükler var. YHT hattı  sağlık, kongre ve turizm merkezi Afyon’un gelişimine önemli katkı sağlayacaktır. Çok güzel söylemişsiniz; 'Bir solukta Afyonkarahisar, bir adımda İzmir'. İnşallah Ankara Kalesi ile Karahisar Kalesi’ni buluşturacağız. Belki Karahisar türküsünün de herhalde sözleri de değişir diye aklıma geliyor. 'Karahisar kalesi yıkılır gelir' yerine 'Ankara'dan Karahisar kalesine hızlı gelir' diye belki sözleri de değiştirmek gereklidir diye düşünüyorum.'' ifadelerini kullandı. 

.

Hızlı tren hattının tamamlanmasının ardından Ankara'dan İzmir'e 3 saat 30 dakikada gidileceğini ifade eden Eroğlu, şu anda 8-9 saatlik bir yolun 3 saat 30 dakikaya indirilmesinin büyük bir başarı olduğuna dikkati çekti. Eroğlu, ''Artık zaman kıymetli. Türkiye'de zamanı heba edecek vaktimiz yok. Zamanla yarışıyoruz. Bu bakımdan mutlak surette bütün şehirleri birleştirmemiz lazım. Hızlı trenle birleştireceğiz, Türkiye'yi dünya ile entegre edeceğiz. Türkiye bütün dünyanın göz bebeği olacak. Hedef 2023, Türkiye hazır, Ulaştırma Bakanlığı hazır, Devlet Demiryolları hazır'' diye konuştu.

 .

YHT  KENTLERİ MARKA HALİNE GETİRİYOR

.

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman da, 21. yüzyılın teknolojisiyle inşa edilen Yüksek Hızlı Tren hatlarının, kentleri çağdaş bir düzeye getirme konusunda adeta lokomotif işlevi gördüğünü belirterek, Yüksek Hızlı Trenin başarıyla hizmet verdiği Ankara, Eskişehir, Konya'nın marka şehirler haline geldiğini, ekonomik, sosyal ve kültürel hayatlarının büyük bir dinamizm kazandığını söyledi. 

.

İstanbul, Sivas ve Bursa Yüksek Hızlı Tren hatları peş peşe açıldığında bu dinamizmin daha da artacağını ifade eden Karaman, ''Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren koridoru da öncelikli olarak ele alınmış, koridorun ilk etabı olan Ankara-Afyonkarahisar kesiminin yapım ihalesine 26 teklif verilmiş, proje daha ihale aşamasında çok büyük ilgi görmüştür. Bugün imzaladığımız sözleşmeyle başlayan süreçte Yüksek Hızlı Trenin İzmir'e doğru yola çıkması için en önemli adım atılmaktadır.'' diye konuştu. 

.

Ankara-İzmir mevcut demiryolu hattı ile seyahat süresinin yaklaşık 14 saat, otobüsle 8 saat olduğunu anlatan Karaman, bu hattın bu şartlarda karayolu ile rekabet etmesinin mümkün olmadığını bildirdi. İstanbul-Ankara, Ankara-Sivas, Ankara-Konya YHT projeleriyle entegre olan Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Projesi ile sadece Ankara ile Afyonkarahisar, Uşak, İzmir'in yakınlaşmayacağını, ülkenin doğu ile batı aksının yakınlaşması yönünde önemli bir adım atılacağını ifade eden Karaman, şöyle konuştu: ''Proje ile Ankara-(Polatlı)-Afyonkarahisar, Afyonkarahisar-Uşak ve Uşak-Manisa-İzmir etapları olmak üzere 624 kilometrelik, saatte 250 kilometre hıza uygun Yüksek Hızlı Tren hattı inşa edilecek. Böylece, Ankara-İzmir arasındaki seyahat süresi 3 saat 30 dakika, Ankara-Afyonkarahisar ise 1 saat 30 dakika olacak. 167 km’lik Ankara-Afyonkarahisar kesimi mevcut Yüksek Hızlı Tren hattı olan Ankara-Konya yolunun 120. kilometresinden ayrılacak ve 1080 gün olan kesimin inşaatı süresinde toplam 8 bin metre uzunluğunda 11 adet tünel, toplam 6 bin 300 metrelik 16 adet viyadük, 24 adet köprü, 116 adet alt geçit üst geçit, 195 adet menfez inşa edilecek, 65 milyon 500 bin metreküp toprak işi gerçekleştirilecek.'' 

.

Yapım bedeli 714 milyon 432 bin 200 lira olan projeyi Sigma-Burkay-Makimsan-YDA İş ortaklığının yürüteceğini belirten Karaman, ikinci etap olan Afyonkarahisar-Uşak'ın yapım ihalesine bu yıl bitmeden çıkılacağını söyledi.  Karaman, Uşak-Manisa-İzmir etabının ise uygulama projelerine ait revizyon çalışmalarının devam ettiğini kaydetti. 

.
İŞİN ERKEN BİTİRİLMESİ İÇİN PAZARLIK YAPILDI

.

Konuşmaların ardından Bakan Yıldırım, Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren projesinin ilk etabı olan Ankara-Afyonkarahisar kesiminin yapım işi sözleşmesinin imzalanması için Bakan Eroğlu, TCDD Genel Müdürü Süleyman karaman yüklenici firma Sigma-Burkay-Makimsan-YDA iş odaklığı adına Hüseyin Aslan, bölge milletvekilleri, Afyonkarahisar Belediye Başkanı Burhanettin Çoban'ı yanına davet etti. Bakan Veysel Eroğlu, 1080 günün aşağı çekilmesini de istedi. Yüklenici firma temsilcisi Aslan, 6 ay erken bitirme sözü verdi. Eroğlu'nun bu sürenin 8 ay olmasını istemesi üzerine Yıldırım, ''Çok zorlamayalım. 6 ay garanti, 8 ay temenni diyelim'' dedi. Pazarlıktan sonra Afyonkarahisar Belediye Başkanı Burhanettin Çoban, davetlilere Afyon Lokumu dağıttı. Bunun üzerine Bakan Yıldırım, “Lokumu daha önce dağıtsaydın süre 2 ay daha öne çekilirdi.” diye espri yaptı.

.

Daha sonra sözleşme imzalandı. Tören, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman’ın Bakan Yıldırım ve Eroğlu’na plaket sunmasıyla son buldu.

 .

 
 
 
 
 

 

 

TCDD Genel Müdürlüğü BYHİM Web ve İnteraktif Hizmetler Bürosu tarafından hazırlanıp güncelleştirilmektedir. 2010