Bilet Satış Rezervasyon




 

-Ulaştırma, Lojistik ve Haberleşme sektöründe 7 adet ulusal yeterlilik kabul edildi. Haber metni için tıklayınız
-1416 Sayılı kanun gereğince öğrencilerin resmi/burslu statüde TCDD adına yurtdışında lisansüstü eğitim yapabilecekleri üniversiteler listesi >>

 

Haberler > BURSA YÜKSEK HIZLI TREN’E MUHTEŞEM TEMEL ATMA TÖRENİ
31.12.2012

.

Bursa’nın 59 yıllık demiryolu hayalini sona erdirecek Bursa Yüksek Hızlı Tren Hattı’nın temeli, 23 Aralık 2012 tarihinde muhteşem bir törenle atıldı. Hattın 75 kilometrelik bölümünü oluşturan Bursa-Yenişehir etabı ile Bursa merkezindeki ana istasyonun temeli, Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik’in katılımıyla atıldı. Yolcu ile yük trenlerinin birlikte işletilebileceği son Yüksek Hızlı Tren (YHT) teknolojisine ve 250 kilometre hıza uygun inşa edilen hat, Ankara-Bursa ve Bursa-İstanbul arası seyahat süresini 2 saat 15 dakikaya indirecek.
.

1891’de yapılan Bursa-Mudanya Hattı’nın 1953’te çıkan bir yasayla kapatılıp sonrasında da sökülmesiyle demir ağlarla bağlantısı kesilen Bursa, trenle yeniden buluşacak olmanın mutluluğunu yaşadı. Türkiye’nin önemli sanayi ve turizm kenti olan Bursa’ya önemli bir ulaşım alternatifi sunacak Bursa Yüksek Hızlı Tren Hattı ile Bursa merkezdeki ana istasyonun temeli törenle atıldı. Mudanya yolunda gerçekleştirilen ve vatandaşların yoğun ilgi gösterdiği törene Başbakan Yardımcısı Arınç, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik ile birlikte, çok sayıda milletvekili, vali, yüksek yargı mensupları, yerel yöneticiler ve sivil toplum temsilcileri katıldı.
.

Hizmet yapana teşekkür etmenin, onu anmanın, hatta yeri geldiğinde onun adıyla eserler meydana getirmenin önemine değinen Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, konuşmasına YHT’nin Bursa’ya gelmesinde emeği geçen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik'e teşekkür ederek başladı. Demiryollarıyla ilgisinin rahmetli amcasından kaynaklandığını, amcasının manevracı olduğunu ve hayatının garda lojmanlarda geçtiğini hatırlatan Arınç, böylece demiryolcuların hayatını yakından tanıdığını söyledi. Arınç, avukat olduğunda da en çok tren ile seyahat etmeyi sevdiğini dile getirerek, şunları kaydetti: “Ama o kara trenlerden, Kurtalan Ekspresi gibi olan trenlerden bahsediyorum. Saatte ortalama hızı 40 kilometreyi geçmeyen, insana ninni gibi gelen ama bir rampaya vardığında, tren yavaşladığında, trenden inip yürümekte treni geçtiğimiz zamanları hatırladım. Biz demir yolu olarak bunu gördük ve bildik. İzmir'den, Manisa'dan kalkan tren tam 13 saatte Ankara'ya varırdı. Ondan sonra otobüsler dönemini yaşadık. Ama ne zaman Fransa'ya gittim 1991 yılında 'Paris ve Lyon arasını hızlı tren ile geçeceğiz' dediler. 450 kilometreyi 2 saat 15 dakikada almıştık. Ne kadar rahat, sessiz, sakin ve konforlu. O zaman aklıma geldi niye Türkiye'de böyle bir şey yok. Niye biz hala eskimiş, hız yapamayan rayların üzerindeki trenlerle bir yerden bir yere gidiyoruz. Zaman ve vakit çok kıymetli.''
.

DÜNYANIN HER YERİNDE DEMİR YOLU ULAŞIMI ÇOK ÖNEMLİ

Günümüzde zamanın çok önemli olduğunu vurgulayan Arınç, ''Bir siyasi tercih; bir kısmı demiryollarına, bir kısmı kara yollarına sahip çıkmış. Ama şimdi biz görüyoruz ki dünyanın her yerinde demir yolu ulaşımı insan ve yük ulaşımı olarak çok önemli. Bakın YHT'nin üzerinden iki şey yapılacak. Bir, insan ulaştırması, yolculuğu, ikincisi de yük taşımacılığı. Ortalama 200 kilometre hızla, insanlar bu trenlerin içinde seyahat edecekler, ama 100 kilometre hızla da yük taşımacılığı yapılacak. Bu Bursa için ne kadar değerli.'' Bülent Arınç, konuşmasının sonunda şair Necip Fazıl Kısakürek'in, ''İstasyon'' adlı şiirinden dizeler okudu. 
.

KANUNLA DEMİRYOLU KALDIRILAN BURSA TÖRENLE YHT’YE KAVUŞUYOR

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ise kanunla demir yolu kaldırılan Bursa'nın törenle yüksek hızlı trenine kavuştuğunu ifade etti. ''Evet yanlış duymadınız, 1890'lı yıllarda Bursa-Mudanya arasında demir yolu yapılmıştı. Ama daha sonra 59 yıl önce bu demir yolu kapatıldı, rayları toplandı. Evet şimdi onun kazasını yapıyoruz. Ama aynı standartla  demir yolu değil. Dünyanın en gelişmiş teknolojisiyle yapılan yüksek hızlı tren yolunu yapıyoruz Bursa'ya.” diyen Yıldırım, kendilerine Bursalılara affettirmek için bu gayreti gösterdiklerini vurguladı. Konuşması sık sık alkışlarla kesilen Yıldırım, Bir şehir düşünün Osmanlı'nın başkentliğine tanıklık etmiş. Bir şehir düşünün Türkiye'nin kalkınmasına, büyümesine gelişmesine önderlik etmiş. Bir şehir düşünün etrafında Kütahya'da, Eskişehir'de, İstanbul'da tren yolları var, kendisinin demir yolu yok. Bu Bursa'ya yakışan bir durum değildi.'' dedi.
.

Göreve geldikleri ilk günlerde Bursa demir yolu projesinin raflarda tozlanmış 30 yıllık vaatler arasında yer aldığını anlatan Yıldırım, ''Ben üniversiteye hazırlanan bir öğrenciyim yıl 1972-73. O sıralarda seçimler yaklaşıyor, vaatler artıyor. Kulağıma bir ses geliyor; Ankara-İstanbul arası sürat demiryolu olacak ve süresi 2,5 saate inecek... Aradan yıllar geçiyor, 80'ler 90'lar 2000'ler geliyor, 11 hükümet, 23 bakan değişiyor, o projede değişen bir şey olmuyor. Yılların ihmali olan birikmiş sorunlarımızı teker teker ele aldık. Sorunlardan kaçmak yerine, sorunları kilimin altına süpürmek yerine, üzerine gittik. Dağ gibi sorunları dağ gibi hizmetlere dönüştürerek bu günlere geldik.'' diye konuştu.
.

Yıldırım, son 10 yılda Türkiye'de 200 milyar Türk Lirası ulaştırma, iletişim yatırımı yapıldığını dile getirerek, ''Demir yollarından örnek verelim. 1950'den 2003'e kadar sadece 945 kilometre yol yapılmış, 50 yıldan fazla sürede. Peki yıl başına ne düşüyor; 18 kilometre. Demiyollarının bu dönem gibi parlak bir dönemi de Cumhuriyet'in kuruluşundan 1946 yılına kadar olmuş. 10'uncu Yıl Marşı'nın arkasında o dönem Büyük Atatürk'ün demir yolunu devlet politikası haline getirdiği o hedefle 4 bin 500 kilometre yol yapılmış.'' ifadelerini kullandı.  
.

SON 10 YILDA DEMİRYOLLARINA 25 MİLYAR YATIRIM YAPILDI

Son 10 yıl içerisinde bitirdikleri demir yolu uzunluğunun 1100 kilometre, üzerinde çalıştıkları demir yolu projesinin de 3 bin 500 kilometre olduğuna işaret eden Yıldırım, şöyle devam etti: ''İşte 10 yıla sığan hizmet budur. Cumhuriyet'in o ilk yıllarındaki hedefi yakalayan bir Türkiye var. İlk defa bütçede başlangıç ödeneği olarak demiryollarının payı kara yollarını geçti. Son 10 yıl içerisinde demir yollarına harcadığımız yatırım 25 milyar Türk Lirası'dır. İşte proje; Bursa-Ankara Bursa-İstanbul projesi. Proje çok konuşulmuş, üzerinde çok siyaset yapılmış ama baktık proje yok ortada. Projesi olmayan, sadece söylemi olan bir iş. Oturduk projeyi yaptık, projeyi bitirdik, kamulaştırmalarını yaptık ve nihayet bugün 75 kilometrelik hattın en önemli kesimine başladık. Yanlış duymadınız, bunun adı Yüksek Hızlı Tren, bunun adı kara tren değil. Bu giderken herkes selam durur. Onun önüne kimse çıkamaz. Ya üstten geçer ya alttan geçer. Hızlı tren budur. Hızlı trende emniyet en önce gelir. Mutlaka bu emniyeti sağlayacağız. Pahalı bir şey, ucuz değil ama ben bir şey söyleyeyim; ne kadar pahalı olursa olsun insanımızdan daha kıymetli bir şey yok. Bursa'dan daha önemli bir şey yok. Bursa'ya hizmetten daha önemli bir şey yok. Helali hoş olsun. Bursa'ya her şey yakışır. Çünkü Bursa Türk insanı için, ülkemiz için, kalkınmamız için üretiyor. Biz de Bursa'ya bunun karşılığını yüksek hızlı tren yaparak, çevre yolu yaparak, oto yolu yaparak, bölünmüş yol yaparak ödüyoruz, ödemeye devam edeceğiz. Bursa'ya son 10 yıl içinde sadece Ulaştırma Bakanlığı'nın yaptığı 2 milyar 81 milyon Türk Lirası'dır. Önceki 10 yılda yapılan yatırımın miktarı ise 936 milyon Türk Lirası'dır. Bugünkü fiyatlarla söylüyorum.''
.

BURSA'NIN UFAK TEFEK TAŞLARINI YOLLARIN ALTINA DÖŞEDİK

Konuşmasının bu bölümünde tarihçi şair ve yazar Ekrem Şama'nın ''Yeniden Bursa'' isimli şiirinden bir bölüm okuyan Yıldırım, ''Sizin bir türkünüz var 'Bursa'nın ufak tefek taşları' diye. Bursa'nın ufak tefek taşlarını derledik, toparladık, hızlı tren yolunun altına, bölünmüş yolun altına, oto yolun altına döşedik. Yolunuzu da açtık bahtınızı da açtık. Hayırlı uğurlu olsun.'' dedi. Bakan Yıldırım, konuşmasının son bölümünde Yüksek Hızlı Tren projesinin Gemlik'e de gideceği müjdesini de verdi.
.

2. ABDÜLHAMİT’İN HAYALLERİYLE ATATÜRK’ÜN İDEALLERİNE SAHİP ÇIKILIYOR

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik de, 2. Abdülhamit'in hayalleriyle Mustafa Kemal Atatürk'ün ideallerine sahip çıkıldığını dile getirdi. Çelik, ayrım yapmaksızın doğudan batıya, güneyden kuzeye, Türkiye'nin her yerine adil hizmet götürme anlayışını gerçekleştirdiklerini vurgulayarak, şunları kaydetti: “İşte şimdi bunların bir tanesi için Bursa'dayız. Ulaştırma Bakanlığı'mızın öncülüğünde havada, denizde, karada her alanda ulaştırmayı hedef alan Sayın Binali Yıldırım'ın öncülüğünde buradayız. Bir zamanlar kara trenin marşları, türküleri söyleniyordu. 'Demirağlarla ördük ana yurdu dört baştan', 'Kara tren belki gelir belki hiç gelmez', çok şükür kara tren geride kaldı. Hızlı tren, hızlı bir şekilde geliyor. Çok önemli proje. Emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz. Muhalefetiyle, iktidarıyla herkese teşekkür ediyoruz. Bu proje, Bursa ile Ankara'yı birleştiriyor. Bu çok güzel bir şey. Ancak daha olması gerekenler de var. Biz diyoruz ki, Bursa hızlı trene kavuşuyor. Çok yakın bir zamanda körfez geçişiyle İstanbul'a 45 dakikada geçeceğiz. Bursa'da son yıllarda birçok yatırım gerçekleştirildi. Daha yapılacak projeler de var.''
.

HAT 250 KİLOMETRE HIZA UYGUN VE SON TEKNOLOJİYLE DONATILIYOR

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Bursa Yüksek Hızlı Tren Hattı'nın 250 kilometre hıza uygun son teknolojik sistemlerle donatılmış olarak inşa edileceğini belirterek, Bursa'nın 59 yıllık demir yolu hasretini, daha da ileri giderek, yüksek hızlı trenle dindirmek için ilk adımın atıldığını söyledi. 1891 yılında Bursa-Mudanya Hattı’nın açılmasıyla trene kavuşan Bursa'nın, 1953 yılında yolun kapatılmasıyla bu imkandan mahrum kaldığını belirten Karaman, ''Bursa bugün ise yüksek hızlı trene kavuşmak için gün saymaya başlıyor'' diye konuştu.
.

Bilecik'ten Ankara-İstanbul hattına bağlanacak 105 kilometrelik yolun 74 kilometrelik Bursa-Yenişehir kesiminde çalışmaların başladığını dile getiren Karaman, şunları kaydetti: ''Bu hat, 250 kilometre hıza uygun son teknolojik sistemlerle donatılmış olarak inşa edilecek. Hat tamamlandığında hem yolcu, hem de hızlı yük trenleri çalışacak. Yolcu trenleri saatte 200, yük trenleri ise 100 kilometre ile çalışacak. Bursa hızlı tren garı yapılacak ayrıca, Yenişehir'e gar yapılarak, buradaki hava alanında da hızlı tren istasyonu inşa edilecek. 30 kilometrelik Yenişehir-Vezirhan-Bilecik kesiminin ise uygulama projeleri tamamlanmış, bu yılbaşında ihalesi gerçekleştirilecektir. Hızlı tren yapım çalışmalarında 13 milyon metre küp kazı, 10 milyon metre küp dolgu gerçekleştirilecek. Toplam 152 sanat yapıtı inşa edilecek. Hattın yaklaşık 43 kilometresi tünel, viyadük ve köprülerden oluşmaktadır. Proje tamamlandığında Bursa-Bilecik arası 35 dakika, Bursa-Eskişehir 1 saat, Bursa-Ankara 2 saat 15, Bursa-İstanbul 2 saat 15, Bursa-Konya 2 saat 20 dakika, Bursa-Sivas arası ise 4 saate inecektir.'' Karaman, başta Başbakan Recep Tayyip Erdoğan olmak üzere projede emeği geçen herkese teşekkür etti. 
.

RÜYA GİBİ BİR GÜN YAŞIYORUZ

Bursa Valisi Şahabettin Harput, "Bursa, rüya gibi bir gün yaşıyor. Bursa, tarihe not düşüyor. Bursa, başkent Ankara ile kucaklaşmanın mutluluğunu yaşıyor. İnşallah 3 yıl sonra bugün bu muhteşem törenle bu eser açıldığında Bursa bir başka Bursa olacak. Bu hizmetin hayata geçmesiyle Bursa sadece normal ulaşıma kavuşmuş olmayacak. 800 milyon liraya mal olacak proje ile Bursa'nın bayram sevinci yaşamasına vesile oldu" dedi.
.

Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe de, demiryolunun Bursalıların uzun yıllar hayali olduğunu ifade etti. Altepe, "Yüksek hızlı tren sayesinde Bursa daha da gelişecek. Bursa için hangisi hayırlı ise onu her zaman destekledik. Hedefimiz Bursamızın her alanda yükselmesidir. Bu hızlı tren 2016'da da ilk sefere çıkacak. Bursa için hayırlı olsun" şeklinde konuştu.
.

Protokol konuşmaların ardından TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Arınç, Yıldırım ve Çelik’e tren maketi takdim etti. 7. nolu tünele telekonferansla bağlanan protokol üyeleri, yetkililerden bilgi aldı. Daha sonra, Bursa'nın Doğu-Batı aksında demir yolu bağlantısını sağlayacak 105 kilometrelik Bursa YHT Hattı'nın 75 kilometrelik bölümünü oluşturan Bursa-Yenişehir etabının temeli Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik ve diğer bazı yetkililer tarafından butona basılarak atıldı.

Bursa Yüksek Hızlı Tren Hattı' nın temel atma törenine katılan tüm katılımcılara Demiryolcular teşekkür eder.

Törenle ilgili fotoğraf albümünü görmek için -->>.

 

  
 

   

 
 

 

 

 

 

 

TCDD Genel Müdürlüğü BYHİM Web ve İnteraktif Hizmetler Bürosu tarafından hazırlanıp güncelleştirilmektedir. 2010