Haberler > Telekonferans Adana'da Yapıldı
03.02.2010

TELEKONFERANS'IN İKİNCİSİ ADANA'DA YAPILDI

Telekonferansın ikincisi 8 Şubat 2006 günü 6. Bölge, Adana'da yapıldı.

Genel Müdürümüz Süleyman Karaman bu toplantı nedeniyle, Genel Müdür Yardımcıları, Daire Başkanlarıyla birlikte trenle Adana'ya geldi.

Toplantının açış konuşmasını yapan 6. Bölge Müdürü Hasan Tahsin Köprülü ; telekonferansın Adana'da yapılmasından dolayı büyük bir mutluluk duyduklarını ifade ederek;” Başarılı bir hizmet yılı geçirmek için tüm bölge personeli canla başla çalışacağız, yol yenileme çalışmalarını sürdüreceğiz, öncelikle Adana-Mersin arasındaki hemzemin geçitlerin hepsini otomatik bariyerli hale getirerek, sorunları sıfırlayacağız. ” dedi.

Genel Müdürümüz Süleyman Karaman da 2006 hedeflerinin Ocak ayı gerçekleşmeleri konusunda şu bilgileri verdi:“ Biliyorsunuz, Demiryolu Çağı'nı yakalamak, çocuklarımıza çağdaş bir demiryolu bırakmak için 2006 yılında neler yapmamız gerektiğini tartıştık ve 2006 yılı kurumsal hedeflerimizi Aralık sonunda açıkladık. Hemen Genel Müdür Yardımcılarımız bölgelere gitti, sıkıntılarınızı, problemlerinizi görüştünüz. İşte bugün, 2006 hedeflerin Ocak ayı gerçekleşmelerini paylaşmak üzere bir araya geldik. Neleri başardık? Nerelerde Geri Kaldık? Sıkıntılarımız Ne? Hepsini burada tartışacağız. Biliyorsunuz ülkemiz belki de son 10 yılın en soğuk, karlı günlerini yaşadı, halen yaşıyor. Medya bizi unuttu. Karayolu kapalı, uçaklar aksadı, deniz dalgalı, bunları konuştu. Demiryollarından hiç bahseden olmadı. Biz de medyaya “ Karayolu, uçak, deniz kar nedeniyle sorunlar yaşıyor da, demiryolu açık, harıl harıl çalışıyoruz. Yoğun yolcu talebi nedeniyle ek vagonlar koyuyoruz, bizi unutmayın” dedik. Basın bizden bahsetmeye başladı. Demiryolu ulaşım sisteminin gerçekten de yağmur, kar dinlemeyen bir ulaşım sistemi olduğunu herkese duyurduk. Hava şartlarının olumsuz olduğu bu dönemde sadece elektrik kesintisi nedeniyle bir gün bir problem yaşadık, onun dışında vatandaşlarımızı sağ salim ulaştırdık. Bunu sağlayan demiryolcuların fedakar çalışmasıdır, herkese teşekkür ediyorum. Gerçekten de, ülkemizde kent içi ve kentler arasında raylı sistem gelişseydi, kar yağışını konuşmaz, karın yağışını seyrederdik. Raylı sistem gelişmediği için sabahtan akşama kadar karın yol açtığı sıkıntıları konuşuyoruz. Ancak, Hükümetimizin demiryollarına artarak devam eden desteği sonucu demiryolları 60 yıl sonra çok güzel şeylere tanık oluyor, bundan sonra daha güzel şeylere tanıklık edeceğiz.”

Genel Müdürümüz, ikinci telekonferansın Adana'da yapılmasıyla ilgili olarak şunları söyledi;” 6. Bölgede bu yıl 55 Trilyonluk yatırım yapacağız. Boğazköprü-Ulukışla-Adana-Toprakkale hattının Dünya Bankası kredisi ile sinyalizasyon, telekomünikasyonu yapılacak. 100 yıldır kazma değmemiş Narlı-Karakamış yolunu yenileyeceğiz. Hemzemin geçit kazalarını önlemek amacıyla öncelikle Adana-Mersin arasındaki geçitleri kontrollü hale getireceğiz. Biz şunu diyoruz: ‘Benim yoluma çıkma. Ben kimsenin yoluna çıkmıyorum. Yoluma çıkanlar Bakanlar Kurulu Kararı var, tedbiri alsın” diyoruz. Tedbirler alınmadı. Fakat hemzemin geçit kazaları hep tren kazası olarak algılanıyor. Biz de 400 hemzemin geçitin hepsini otomatik bariyerli hale getirmeye karar verdik. Diğer taraftan, Adana, Gaziantep garlarını ve diğer garlarımızı düzenleyerek, yolculuk dışında da gidilen yerler haline getireceğiz. Kentin ekonomik, sosyal, kültürel hayatına etkin katılımını sağlayacağız. İnsanlar sadece yolculuk için değil, sinema, tiyatro, alışveriş için garlarımıza gelsin istiyoruz.”

Karaman , Adana'ya gelirken izlenimleri hakkında şunları ifade etti: “Biliyorsunuz, Ankara'dan mesai arkadaşlarımla birlikte trenle geldik. Hat boyunca istasyonları teker teker ziyaret ettik. Kaymakam, Valiler de bizleri uğurlamak için gelmişti. Herkes daha iyi bir demiryolu istiyor. Trenlerin iyileştirilmesini istiyor, hızlı tren istiyor. Treni ülkemiz insanı gerçekten seviyor ama % 2'si treni tercih ediyor. Treni tercih edilen bir ulaşım aracı haline getirmek zorundayız. Hat boyunca istasyondaki çalışma arkadaşlarım, hem sevinçli hem de buruktu. Kolay değil 60 yıl ihmal edildik. Ama Hükümetimiz demiryollarının arkasındadır. Bu nedenle tüm çalışma arkadaşlarıma sesleniyorum, başınızı eğmeyin, demiryolları mutlaka ve mutlaka gelişecek, bunu bizler başaramazsak, çocuklarımız yapacak. Hedeflerin gerçekleştirilmesine geçmeden önce, tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür ediyorum, 6. bölgedeki herkese teşekkür ediyorum.“

Genel Müdürümüz ; 2006 Hedefleri Ocak Ayı gerçekleşmeleri konusunda şunları söyledi:

“Hedeflerimizden birincisi, Ankara-İstanbul başta olmak üzere hızlı tren işletmeciliğine başlanılmasıdır. Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi'nin 1. etabının % 58 tamamlandı. Ocak ayı hedefi % 2'ydi, uzun tatil nedeniyle 1 olarak gerçekleşti.

Diğer hedefimiz, 800 km yol yenilemesi ve bakımları da yapılarak 2500 km yolun standardına getirilmesidir. Önce malzeme sorununu çözümledik. İhalesi yapıldı, raylar geliyor. Ancak traverste sorun olduğunu gördük. Üç vardiya ile üretim kapasitesini % 40 artırdık. Ocak ayı hazırlık ayımızda. Mart ayı gibi çalışmalara başlayacağız. Tekrar altını çiziyorum, trenlerin normal seyrinde gidebilmesi için yol bakım ve yenileme çalışmaları büyük önem taşımaktadır. Buna başaracağız.

3. hedefimiz; 150 km çift hat 300 km tek hat sinyalizasyon ve telekomünikasyon tesislerinin yapılmasına başlanması; Adana'ya gelişimizin en önemli nedenlerinden biri bu hedefimizdir. Biraz önce söylediğim gibi, Dünya Bankası'ndan kredi alacağız ve böylece daha güvenli, daha kaliteli ve daha çok tren çalıştırabileceğiz.

4. hedefimiz; sinyalsiz bölgelere tren kontrol sisteminin kurulması ve 400 adet hemzemin geçidin kontrollü hale getirilmesi. Malzemeleri temin ettik. Temmuz ayı sonuna kadar, yani yıl bitmeden 400 adet hemzemin geçiti otomatik bariyerli hale getireceğiz.

5. hedefimiz; uluslar arası Ro-La taşımacılığının başlatılması ve yurt içinde yaygınlaştırılması. Karayolu bizim rakibimiz değil. Neden? Çünkü tüm sistemlerin birbirini bütünlemesi lazım. Birbirimizi sırtımızda taşıyoruz. Ro-La, yani tırların trenle taşınma sistemi için Halkalı'da altyapı çalışmaları yapıldı. Ocak ayında başlayacaktık, ancak bazı ülkelerle sorunlar nedeniyle, Mart ayı sonunda başlanacak.

Karaman; kombine taşımacılığı geliştirmek için en az 5 lojistik köyün kurulacağını, özelleştirme kapsamına alınan limanlarımızın iyileştirilerek kombine taşımacılığa hazır hale getirileceğini, yüklerin demiryoluna kaydırılması yönünde çaba harcanacağını belirtti.

8. hedef kapsamında, bilgisayar satış noktalarının artırılması, yemekli vagon hizmetlerinin iyileştirilmesi gibi tedbirlerle müşteri memnuniyetinin % 25 oranında artırılmasının amaçlandığını belirten Karaman, 9. hedefle, yolcu vagonlarının 300 adedinin klimalı hale getirileceğini ve malzemelerin temin edildiğini, Nisan ayında klima cihazlarının takılacağını söyledi.

Diğer hedeflere de değinen Genel Müdürümüz şunları ifade etti:

“10. hedefimiz; Demiryolu sektörü kanunu ve TCDD kanunu çıkarılarak yeniden yapılanmasını sağlamak üzere çalışmalar son aşamasına gelmiştir. 150. yıllık kuruluşun bir demiryolu kanunu bulunmamaktadır. Eşleştirme Projesi, Almanya ile sürdürülmekte, bu yılın ortalarında kanunlar çıkacak.

11. hedefimiz; yük taşımacılığında % 20, yolcu taşımacılığında % 20 artış sağlanması ve gelirin gideri karşılama oranının % 10 oranında artırılmasıdır. Kışın etkisiyle yolcu taşımacılığında artış, tatilin etkisiyle yük taşımacılığında azalma olmuştur. Bu açığımızı kapatacağız.

12. hedefimiz; kentle bütünleşen en az 15 garın cazibe merkezi haline getirilmesi ve bütün taşınmazların gelirlerinin % 200'ün üzerine çıkarılmasıdır. Garlarımıza yolculuk dışında, ekonomik, sosyal ve kültürel ihtiyaçlar için gelinmesini istiyoruz, cazibe merkezi olmasını istiyoruz.

13. hedefimiz; çalışanların memnuniyetinin, yetkinliklerinin ve performansının % 20 artırılması, TCDD'nin 150. kuruluş yılı etkinliklerinin düzenlenmesidir. Biliyorsunuz, öncelikle perminin tekrar verilmesi için çalışıyoruz. Ayrıca, kıyafetlerle ilgili, atamalarla ilgili çalışmalar var.

14. hedefimiz; süreçlerin sadeleştirilmesi, iyileştirilmesi, işlemlerin kolaylaştırılmasıdır. Bu hedef basit gibi görünse de en önemli hedefimiz. Bürokrasiyi azaltmaya, işlemleri basitleştirmeye, teknolojiyi geliştirmeye çalışıyoruz.

15. hedefimiz ile, demiryolu için hangi kurum/kuruluş yarar sağlayacaksa, onunla işbirliği yapıyoruz.

16. hedefimiz; TCDD'nin bilgisayar miktarının % 30 oranında artırılması ve Kurumsal Kaynak Yönetimi ( KKY) projesinin başlatılması. Bilgisayarı olmayan birimlere bilgisayar gönderiliyor. Her ay bu konuda daha iyiye gideceğiz.

17. hedefimiz; Toplam Kalite Yönetimi ödülüne adaylık başvurusunda bulunulmasıdır. Eksikliklerimize gidererek, bu ödülü almayı başaracağız. “

Karaman sözlerini şöyle bitirdi: “ Arkadaşlar, Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi'nin 2. etabının, Ankara-Konya Hızlı Tren Projesinin her iki etabın başta olmak üzere 2 milyar dolarlık ihaleyi 2 ay içinde yaptı. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Diğer önemli gelişme, Adapazarı'nda hızlı tren fabrikası kurma çalışmaları sürdürülmektedir. YPK'dan karar çıktı. Ülkemizde hızlı tren setleri üretilecektir. Bandırma-İzmir arasında 11 km'lik ihata çalışması yapılacak. Hedeflerimize ulaşmak için tüm bölgelerdeki arkadaşların birbirine destek olması büyük önem arz etmektedir.

Telekonferansta bazı Daire Başkanları da yapılan çalışmalar konusunda bilgi verdi.

Eğitim ve Öğretim Daire Başkanı Murat Şeneken verdiği bilgide şunları söyledi; “ Ulaştırma Bakanımız Binali Yıldırım 28 Ağustos 2003 tarihinde ‘Hedeflerle Yönetim ve Değişim Seferberliğinde Toplam Kalite Yönetimine Geçiş' sürecini başlatırken, ‘kamu kurum ve kuruluşlarında aksaklıklardan kurtulmanın yolu, sizlerin yaptığı gibi toplu bir değişim, dönüşüm ve gelişim seferberliğine girmektir.' derken, Genel Müdürümüz Süleyman Karaman da ‘Toplam kalite anlayışı ile demiryolculara sorgulamayı, bir işin en kısa, en ucuz ve en kaliteli şekilde yapılacağı konusunda düşünmesini amaçlıyoruz. Yönetim olarak çalışanı çalışmayandan ayırt edecek sistemler kurmaya ve zihniyet geliştirmeye, değişimi gerçekleştirmek için de tüm personelin bu çalışmalara katmayı amaçlıyoruz.‘ şeklinde ifade etmişti. O tarihten bugüne kadar yapılan çalışmalar sonucu Kuruluşumuz kalite yönetimi ödülüne adaylık başvurusunda bulunma noktasına gelmiştir.Toplam Kalite Yönetimi bir slogan olarak kullanılıyor. Bizim amacımız, iç ve dış müşterinin memnuniyetini sağlamaktır, insan odaklıdır. Tüm teşkilatı kapsayan bir kalite hareketidir.“

Eğitim ve Öğretim Daire Başkanlığı tarafından kurulan Kalite Ofisinden Hacer Yetiş ise; Toplam Kalite Yönetim anlayışını benimsetmek, motivasyonu artırmak için 5 ayrı ödül sistemi belirlendiğini, projeleri değerlendirmek üzere bölgelerde kalite kurulları oluşturulacağını ve ödüle değer nitelikteki projelerin telekonferans sistemiyle tüm teşkilata sunularak değerlendirileceğini belirtti.

Cer Dairesi Başkanı Turgut Kumaş da; Hükümetin demiryollarına verdiği destek sonucunda önemli projelere işlerlik kazandırıldığını, 2005 yılında, hızlı tren projelerinde kullanılmak üzere 10 set yüksek hızlı tren, Ankara banliyö hattı için 32 set banliyö treni, bölgesel nitelikteki yolcu taşımalarında değerlendirilmek üzere 12 adet DMU tren seti ile 7 adet acil müdahale aracının ihalesinin tamamlandığını vurguladı.

Hareket Dairesi Başkanı İbrahim Çelik ; 2006 yılının en önemli projesinin lojistik köy olduğunu, yükleme- boşaltma elleçleme ve tartı hizmetleri, taşıma modları arasında geçiş, intermodal taşıma terminali ve demiryolu hatları bulunan lojistik köylerin ilk etapta Halkalı, Köseköy, Boğazköprü, Geleven ve Eskişehir'de kurulacağını belirtti.

Gar, istasyon ve durakların güzel bir görünüme kavuşturulması çalışmaları hakkında bilgi veren İnşaat Daire Başkanı Hayri Varinli; tüm bölgelerdeki mimarların mıntıkalarında çalışma yaptıklarını, yapılan bu çalışmalar sonucunda 811 adet gar, istasyon ve duraklarda renk konusunda bir uyumun olmadığı, enformasyon bilgilerinin düzensiz olarak asıldığı, aydınlatmanın kötü olduğu vb. çevre ve görünüm kirliliği yaratan unsurlar taşıdığının tespit edildiğini belirterek; “ Gar, istasyon ve duraklardaki çevresel ve görünüm kirliliği giderilerek, standardizasyon sağlanacaktır. Büyük maliyet gerektirdiğinden öncelikle büyük garlardan başlanacaktır.”

APK Daire Başkanı İsmet Duman da; yük taşımacılığının artırılmasında Organize Sanayi Bölgelerine iltisak hattı yapımının önem taşıdığını vurgulayarak şunları ifade etti: “ OSB'lerle ilgili bir çalışma yaptık. Ülkemizde 236 adet OSB vardır. Bunun 70 adeti faaliyette olup, 30'u ise demiryolu hatlarına yakındır. Türkiye Odalar Birliği, Ticaret Odası vb. kurum ve kuruluşlarla işbirliği içerisinde bu bölgelerin yüklerini demiryollarına çekmeyi amaçlıyoruz. Bölgelerimizden rica ediyoruz. OSB'lerin durumları, faaliyet alanları, yük durumları vb. bilgilerini tespit etsinler ve bize bildirsinler.”

Duman ayrıca; Kuruluşumuzun daha etkin ve verimli hizmet üretmesi amacıyla teşkilattaki personelin önerilerini istediklerini ve bunların Genel Müdürümüz Süleyman Karaman tarafından tek tek okunduğunu ve bunların ödüllendirileceğini belirtti.

Ankara'da telekonferansa katılan Genel Müdür Yardımcımız Erol İnal da ; süreçlerin ölçülmesinin önem taşıdığını, tüm birimlerin sağlıklı, düzenli ve hızlı bir şekilde bilgi akışını sağlaması gerektiğini, Kuruluşumuzun aynı zamanda 150. yılı olan 2006 yılında herkesin projelere sahip çıkması gerektiğini vurguladı.

Tüm bölge müdürleri bölgelerindeki çalışmalar konusunda kısa bilgi verdikten sonra; Genel Müdürümüz Süleyman Karaman son olarak şunları belirtti:” 6. Bölge personeline, sivil toplum kuruluşlarına, basınımıza, bu sistemi kurarak aynı anda görüşlerimizi paylaşmamızı sağlayanlara, tüm demiryolculara çok teşekkür ediyorum, sevgilerimi gönderiyorum. Bu arada yönetime etkin olarak katılımı sağlamak üzere personelimizin görüşlerini istemiştik. 100 adet öneri geldi. Bunları tek tek okuyorum. Ayrıca, bölgelerden istediğimiz Organize Sanayi Bölgeleriyle ilgili çalışma biran önce sonuçlandırılmalıdır. Ulaşımda 150. yılına ulaşan tek kuruluşuz. Hepimiz, demiryollarının daha ileriye gitmesi için çok çalışmak zorundayız.
TCDD GENEL MÜDÜRLÜĞÜ BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜŞAVİRLİĞİ TARAFINDAN HAZIRLANIP GÜNCELLENMEKTEDİR.2014