Haberler > YHT’NİN BİR MİLYONUNCU YOLCUSUNA PLAKET
04.03.2010

YHT’nin Bir Milyonuncu Yolcusuna Plaket…

 

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım.”YHT ile  trene talep 10 kat arttı”

 

Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi'nin 1. etabı olan Ankara-Eskişehir hattının hizmete girdiği 13 Mart 2009'dan bu yana yüksek hızlı tren (YHT) ile taşınan yolcu sayısının 1 milyona ulaşması nedeniyle 3 Mart 2010 tarihinde Ankara Gar’da bir program yapıldı.

 

TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu’nun başkan ve üyelerinin de katıldığı törende, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım tarafından bir milyonuncu yolcuya plaket verildi.

 

YHT’nin “ 999.999.”, 1 milyonuncu ve “1.000.001.” yolcuları için düzenlenen törende konuşan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, 13 Mart 2009'da sefere başlayan YHT ile seyahat eden yolcu sayısının bir milyonu aştığını hatırlatarak, Ankara-Eskişehir arasında seyahat edenler arasında daha önce yapılan özel bir ankette seyahat edenlerden 1. sırayı özel aracıyla seyahat edenlerin, 2. sırayı otobüsle seyahat edenlerin ve 3.sırayı ise trenle seyahat edenlerin oluşturduğunu, YHT hizmete girdikten sonra ise yüzde 98’nin YHT ile seyahat etmek istediklerinin ortaya çıktığını söyledi.

 

Yıldırım, “YHT, ulaşım alışkanlıklarımızı değiştirdi. Bundan önceki trenlerde her gün 575 kişi Eskişehir'e seyahat ederken, YHT ile bir günde Eskişehir'e gidip gelen yolcu sayısı 5 bini buldu. Yaklaşık 10 kat artış var.''dedi

 

Bakan Yıldırım : 2023 yılına kadar her 150 km’de YHT İstasyonu olacak…

 

10. Ulaştırma Şurası’nda 2023 yılına kadar Türkiye'nin her tarafında çekirdek demiryolu ağının kurulması kararını verdiklerini ifade eden Yıldırım, vatandaşların kuzey, güney, doğu ya da batı yönünde 150 kilometre gittiklerinde mutlaka bir hızlı tren istasyonuna rastlayacaklarını dile getirdi.

 

Yıldırım, “Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren projesinin Eskişehir-İstanbul etabı inşaatının devam ediyor. Bu hat zor bir hat. Hat üzerinde toplam 50 kilometre tünel var, viyadükler var. 2012 sonunda, 2013 başında burayı açacağız'' diye konuştu.

 

Ulaştırma Bakanı Yıldırım, Marmaray çalışmalarının devam ettiğini, Ankara-Konya Hızlı Tren hattını da bu yıl hizmete açmak için var güçleriyle çalıştıklarını, Ankara-Sivas Hızlı Tren hattının alt yapı çalışmalarına başlandığını, yapımı devam eden Kars-Tiflis-Bakü Demiryolu Projesi ile Orta Asya ve Çin'in Avrupa'ya bağlanacağını bildirdi.

 

1950’den sonra ihmal edilen Demiryollarına 2003 yılından itibaren büyük önem verdiklerini ve Yüksek Hızlı Tren Projelerinin hükümetlerinin öncelikli hedefleri olduğunu belirten Yıldırım,  Türkiye’nin dünyanın 8'inci, Avrupa'nın 6'ncı hızlı tren işletmeciliği yapan ülkesi olduğunu belirtti.

 

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, 2010 yılında Demiryollarına ayrılan ödeneğin karayollarına ayrılan ödeneği geçtiğini ifade ederek, yolların birbirinin rakibi değil kardeşi olduklarını, Ankara’dan Eskişehir’e YHT ile giden yolcuların Eskişehir’den sonra da Bursa’ya otobüsle devam ettiklerine dikkati çekti.

 

Büyük Atatürk’ün “Demiryolları, refah ve ümran yoludur” dediğini hatırlatan Yıldırım, bu yüzden demiryollarına yatırım yapmaya devam edeceklerini kaydetti.

 

Konuşmaların ardından YHT’nin “ 999.999.” yolcusu Caner Uzuntuna’ya Ulaştırma Bakanlığı Müsteşarı Habib Soluk, “1.000.001.” yolcusu Ertekin Kılıç’a TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Başkanı Nusret Bayraktar ve Bir milyonuncu yolcusu Meral Aşlakcı’ya da Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım tarafından plaket ve köstekli saat hediye edildi.

 

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, demiryollarına desteğinden dolayı Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’a çiçek takdim etti.

 

Törenin ardından, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ile TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu üyeleri, araştırma ve incelemelerde bulunmak üzere YHT ile Eskişehir'e hareket etti.

 

Yolculuk esnasında inceleme imkânı bulan Komisyon üyeleri konfor, hız ve güvenlik bakımından Yüksek Hızlı Trene tam not verdi.

 

Eskişehir Gar’a gelişte basın mensuplarının sorularını yanıtlayan TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Başkanı ve İstanbul Milletvekili Nusret BAYRAKTAR,  gazetecilere yaptığı açıklamada “Türkiye'nin uzun yıllardan beri muhtaç olduğu ve gecikmiş olsa da böyle bir hızlı tren seferine kavuşmuş olması çok olumlu bir gelişmedir. Gelecekte Ankara- Konya, Eskişehir- İstanbul arasında hızlı trenle yolculuk yapma fırsatı da bulacağız. Zamandan tasarruf ve konforlu yolculuk yapma fırsatının olduğunu gördük. Yüksek Hızlı Tren ile birlikte yolcu sayısında 10 kat artış oldu. İstanbul seferi hizmete girdiği zaman bu daha da katlanarak büyüyecektir. Bu işin lokomotifi Ankara- İstanbul hattıdır. Ankara-Eskişehir hattı bu gelişmelerin ilk adımıydı. İnsanlar duyarak bir şeye inanamıyor. İnsanlarımız maalesef duyduğunu görmesi lazım. Bu tren ile birlikte seyahat etmesi gerekiyor. Duymak, görmek ve yaşamak gibi 3 duygusunu birleştirerek Yüksek Hızlı Tren'i yaşayıp, başkalarına anlatmaları lazım.”dedi.

 

Eskişehir TÜLOMSAŞ tesislerinde incelemelerde bulunan TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu TÜLOMSAŞ’ın üretim, tamirat, ihracat gibi alalarda yaptığı çalışmalar hakkında bilgi aldı.

 

İnceleme gezisi sonrası Komisyon üyelerine TÜLOMSAŞ tesislerinde bir brifing verildi. Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayi A.Ş. (TÜLOMSAŞ) Genel Müdürü Hayri Avcı tarafından verilen bringde TÜLOMSAŞ’ın Lokomotif üretiminde bir önceki 7 yıllık döneme göre %136 artış sağladığını, vagon üretiminde ise yine aynı döneme göre 350 vagon daha fazla üretim yaparak özel sektörle beraber yerli demiryolu sanayisi oluşturulması yolunda önemli adımlar atıldığını vurguladı.

 

Brifingin kapanış sunumunu yapan TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ise TCDD’nin tamamladığı Ankara-Eskişehir Yüksek Hızlı Tren Projesinin detayları hakkında bilgiler verdi. Halen inşaatı devam eden Ankara-Konya, Ankara-Sivas, Kars-Tiflis-Bakü, Bursa-Bilecik hatları ile 2023 yılına kadar Türkiye’de çekirdek Yüksek Hızlı Tren ağının oluşacağını vurguladı.

 

Son yedi yıllık dönemde demiryollarına aktarılan kaynakla 60 yıldır ihmale uğrayan demiryollarının tekrar yükselişe geçtiğini vurgulayan Karaman “Gelişmiş ülkelere bakıldığında hepsinin demiryolu ile paralel gelişmişlik düzeyine sahip olduğu görülecektir. Bu noktada Dünyada 8. Avrupa’da 6. Hızlı Tren işletmecisi ülke olarak yapılan projelerle gurur duyuyoruz” şeklinde duygularını ifade etti.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

TCDD GENEL MÜDÜRLÜĞÜ BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜŞAVİRLİĞİ TARAFINDAN HAZIRLANIP GÜNCELLENMEKTEDİR.2014