Bilet Satış Rezervasyon






  

 

-Ulaştırma, Lojistik ve Haberleşme sektöründe 7 adet ulusal yeterlilik kabul edildi. Haber metni için tıklayınız
-1416 Sayılı kanun gereğince öğrencilerin resmi/burslu statüde TCDD adına yurtdışında lisansüstü eğitim yapabilecekleri üniversiteler listesi >>


 

Haberler > 22. DONEM TOPLU IS SOZLEZMESI İMZALANDI
05.03.2010

KURULUŞUMUZ İLE DEMİRYOL - İŞ ARASINDA 22. DÖNEM TOPLU - İŞ SÖZLEŞMESİ İMZALANDI

Kuruluşumuz ile Demiryol-İş arasında 22'inci Dönem Toplu İş Sözleşmesi imzalandı.

ÖZELLEŞTİRİLEN LİMAN GELİRLERİ DEMİRYOLUNA AKTARILACAK

 

Törende konuşan Ulaştırma Bakanı İsmet Yılmaz, liman özelleştirilmesinden elde edilen gelirlerin devlet demiryollarına aktarılması için Bakanlar Kurulu'nda ilk imzayı kendisinin attığını ifade etti. Yılmaz, toplu iş sözleşmelerinin imza gününü "harmanda hasat zamanına" benzeterek, "Çalışanın hakkını alın teri kurumadan vermek ve hak edenin hakkını geciktirmeden veriniz ilkeleri toplu iş sözleşmelerinde gözetildi." dedi.
Toplu iş sözleşmelerinde demiryolu işçilerinin hak ettiklerini aldığını dile getiren Yılmaz, geçici işçilerin de mağdur edilmeyeceğini kaydetti.


 

 

TCDD, 3 BİN 237 GEÇİCİ İŞÇİ İÇİN HAZİNE'YE BAŞVURDU

Genel Müdürümüz Süleyman Karaman, toplu iş sözleşmelerinin 5 Mayıs'ta başladığını hatırlatarak, bu sözleşme ile işçilerin ücretlerinde ve maktu sosyal ödemelerinde önemli artışlar sağlandığının altını çizdi. Karaman, "Çerçeve anlaşmasına göre, yüzde 10'un altında kalmamak üzere tüm işçilerin çıplak ücretlerine toplu iş sözleşmesinin birinci yılında aylık olarak 140 YTL zam verildi. Ayrıca tüm maktu ödemelerde yüzde 10 oranında artış sağlandı. Sözleşmenin ikinci yılın birinci altı ayında yüzde 3, yılın 2'inci altı ayında yüzde 3 daha artış sağlandı" diye konuştu.

Kamuda geçici işçi pozisyonlarında çalışanların sürekli işçi kadrolarına geçirilmeleri çalışmaların tamamlandığının altını çizen Karaman, 3 bin 237 geçici işçinin daimi kadroya geçmesi için Hazine Müsteşarlığı'na ve Devlet Personel Başkanlığı'na başvurulduğunu dile getirdi.

2003 yılından bu yana hükümetin desteği ile yaklaşık 6 milyar ödenek verilen demiryollarının hızlı tren projelerinden mevcut sistemin iyileştirilmesine, özel sektörle işbirliğinden demiryolu sanayisinin geliştirilmesine kadar ilkleri birer birer hayata geçirdiğini söyleyen Karaman; Demiryolunun geliştirilmesinde en önemli unsur olan bu siyasi kararlılığı gösteren, Başbakana, Eski Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'a ve Ulaştırma Bakanı İsmet Yılmaz'a ve tüm hükümet üyelerine demiryollarına verdikleri büyük destek için teşekkür etti.

"Demiryollarının 60 yıl sonra yakaladığı bu tarihi fırsatı en iyi şekilde değerlendirecek olan yine demiryolculardır. Çünkü, demiryollarında yapılan yatırımların önemini siz demiryolu emekçilerinden başka kimse iyi bilemez, takdir edemez, anlayamaz. Tekerin nasıl döndüğünü sizlerden başka kimse bilemez." diye belirten Karaman, "Kendimizi yenileyerek, teknolojiye ayak uydurarak, değişilmesi gerekiyorsa değişerek, gelişmiş ülkelerdeki demiryolu sanayisini ve demiryolu işletmeciliğini örnek alarak demiryolunu geliştirmek, çocuklarımıza da daha iyi bir gelecek hazırlamak zorundayız" diye konuştu

1 katrilyon ile Geçici İşçi Sorununa Neşter Vuruldu

 

TÜHİS Genel Sekreteri Adnan Çiçek ise; 300 bin kamu işçisini ilgilendiren görüşmelerin anlaşmayla sonuçlandığını, 210 Bin geçici işçi sorununa ise neşter vurulduğunu, 1 katrilyon kaynak ayrıldığını ve bunun her alanda olumlu katkılarının olacağını belirtti.

 

 

 

 

 

TOPLUMUN YÜZDE 95'İ TOPLU İŞ SÖZLEŞMELERİNDEN MEMNUN

Türk-İş Başkanı Salih Kılıç, 2007 kamu toplu iş sözleşmelerinin ilkinin Demiryol-İş sendikası ile imzalandığını belirterek, "Çoluk çoçuğunuzla ağız tadı ile aldığınız paraları yemenizi temenni ederim. 2007 yılında İMKB'den sonra imzalanan en güçlü toplu iş sözleşmesi" dedi. Emeğin verimliliği ile büyüyen bir ekonomiye sahip olduğunun vurgulayan Kılıç, toplumun yüzde 95'inin toplu iş sözleşmelerinden memnun olduğunu kaydetti. Düşük ücretlilerin yüzde 34'e varan zam aldığını, ortalama ücreti aşağı çekmeyen bir sözleşme olduğunu dile getiren Kılıç, geçici işçi statüsünde çalışmanın ne iş verimliliğine ne de aile şartlarına uygun düşmediğini belirtti. 2008 ve 2009'da 4a, 4b, 4c'ye tabi olan devlet memurları kanunun da mutlaka değişmesi gerektiğinin altını çizen Kılıç, böyle bir uygulamanın dünyanın hiçbir yerinde olmadığını kaydetti.

 

 

ALDIĞIM ÜCRETİ HELAL EDİYORUM

 

Demiryol-İş Genel Başkanı Ergun Atalay da, geçici işçi olmanın zorluğunu geçici işçi olmayanın bilemeyeceğini dile getirdi. Atalay, "Bazı yörelerde geçici işçilere kız vermezler. Bu çok ağır bir yük." dedi. Demiryollarında tekerin işçi ve memurlar sayesinde döndüğünü vurgulayan Atalay, "Bundan sonra hangi iktidar gelirse gelsin demiryolu projelerini durdurması mümkün değildir." dedi.

 

 

 

 

 

TCDD Genel Müdürlüğü BYHİM Web ve İnteraktif Hizmetler Bürosu tarafından hazırlanıp güncelleştirilmektedir. 2010