EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Raillife'tan Resim
İSTANBUL'UN RAYLI SİSTEM ANA OMURGASINI KURUYORUZ

RAİLLİFE MART DERGİSİNDEN...

 

Değerli yolcular;

Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatları doğrultusunda, göreve geldiğimiz günden bu yana daha gelişmiş ve sorunsuz bir altyapıya sahip Türkiye’ye ulaşmak için çalışıyoruz. Yeni projelerle ülkemizi baştanbaşa donatmakla kalmıyor, konforlu yolculuklara olanak sağlayan ulaşım şebekelerini de bir bir kuruyoruz.

Buradan hareketle iki kıtayı birleştiren güzide şehrimiz İstanbul’un ulaşım altyapısını da geleceğe taşıyoruz. Çevre yollarını yapıyor, İstanbul’u bölünmüş yollarla örüyoruz. Bu da yetmez diyoruz, kavşakları, yer altı geçitlerini yapıyoruz. Dünyanın en büyük havalimanını İstanbul’a yaptık. Ayrıca gelişmiş bir şehirde raylı sistem altyapısının büyük önem taşıdığını da biliyoruz. Bu noktada metro altyapısını oluşturmada Büyükşehir Belediyesi’ne destek olmakla kalmıyor, tüm hatları da boğazın altından birbirine bağlıyoruz.

Mart ayında hizmete vermeyi planladığımız Gebze’den Halkalı’ya uzanan İstanbul Banliyö Hattı projesi de İstanbul için büyük öneme sahip bir projedir. Bu hat, İstanbul’un tüm raylı sistemlerini birleştiren ana omurgasıdır. Marmaray’ı da içinde bulunduran bu hat tamamlandığında hem metro hatları, hem YHT hatları, hem de yük treni hatları birbirine entegre olacaktır. Artık İstanbullular demiryollarında kesintisiz seyahat edebilecektir. Bunu sağlamak için Gebze-Halkalı arası 3 hat (boğaz geçiş kesimi 2 hat) olacak şekilde demiryolu yaptık. Toplam 13 istasyondan da 16 adet metro ve tramvay hattına entegrasyonu sağladık.

Banliyö hattı hizmete girdiğinde Üsküdar-Sirkeci arası 4 dakika; Ayrılık Çeşmesi-Kazlıçeşme arası 13,5 dakika, Söğütlüçeşme-Yenikapı arası 12 dakika, Bostancı-Bakırköy arası 37 dakika, Gebze-Halkalı arası 115 dakika olacak.

Hayırlı uğurlu olsun.