EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Raillife'tan Resim
SAKARYA’DA DEMİRYOLU YATIRIMLARI HIZLA DEVAM EDİYOR

RAİLLİFE EKİM DERGİSİNDEN...

 

Sevgili Yolcular,

Türkiye’nin her yerinde gerek mevcut demiryolu hatlarını yenileyip, yeni hatlar ekleyerek gerekse dünyanın 8’inci, Avrupa’nın 6’ncı yüksek hızlı tren işletmecisi konumuna yükselerek demiryolu taşımacılığında çok ciddi mesafeler kat ettik. Şu an bin 213 kilometre yüksek hızlı tren hattında işletmemiz devam ediyor ve yaklaşık 4 bin kilometrede de yüksek hızlı tren ve hızlı tren inşaatı hızla sürüyor. Bunun yanı sıra 5 bin kilometreye yakın da yüksek hızlı tren ve hızlı tren hatları etüdü, proje hazırlanması çalışması adeta bir demiryolu seferberliği kapsamında devam ediyor. Ülkenin geldiği nokta gurur verici ancak alınması gereken daha çok mesafe olduğunu çok iyi biliyoruz. Ülkenin her yerini demir ağlarla birbirine bağlarken ve ülkenin demiryolu taşımacılığına çok daha fazla pay alması adına çalışmalar yaparken, aynı zamanda bu sektörde kullanılacak her türlü donanım ve aracında yerli üretim ile imal edilmesi gerekiyor. Artan demiryolu yatırımlarımız, milli üretim politikalarının benimsenmesi, kamu ihalelerinde yüksek yerlilik oranlarının istenmesi Türkiye’deki demiryolu sanayisinin ve yan sanayisinin gelişmesine katkıda bulunmuştur. Şu an demiryolu araçları imal etmekle ilgili Sakarya, Sivas ve Eskişehir’deki fabrikalarımızda çok ciddi üretimler yapıyoruz. Artık demiryolu sektöründe kullanılan tüm ekipmanları kendimiz üretiyoruz. Yüksek hızlı trenlerimizi de kendimiz üretmek için çalışmalar yapıyoruz. Özellikle elektrikli ve alüminyum gövdeli milli ve yerli treni yapmakla ilgili de Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatları, Sayın Başbakanımızın başlattığı çalışmalar çerçevesinde inşa çalışmaları başlattık, yürütüyoruz ve bu çalışmalar bittiğinde artık Türkiye kendi milli trenini yapabilir hale gelecek. Sakarya’daki Tüvasaş Tesislerinde bölgesel taşımacılığa hizmet edecek, 4 ve 3’lü setler halinde demiryolu araçları üretiyoruz. Şu ana kadar 35 set, 4’lü araç olarak 140 aracı TCDD taşımacılığa teslim edildi. Önümüzdeki yılsonu itibarıyla bu üretim tamamlanacak. Şu ana kadar yüzde 30 olan yerli katkı payı, önümüzdeki yılsonu itibarıyla lisansını da almak şartıyla artık tamamen Türkiye’de yapılabilir hale gelecek. Dışa bağımlılıktan kurtulmak, ithalat yapmak yerine yerelde yapmak ve ihracat yapmak adına önemli bir mesafe almış durumdayız. Bu çalışmalarla ülkemiz içerisindeki ihtiyacı karşılamakla birlikte daha fazla ihracat yapabilir hale gelmiş olacağız.