EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
SAMSUN-SİVAS DEMİRYOLU HATTI İŞLETMEYE AÇILDI

Samsun-Sivas Demiryolu Hattı Modernizasyonu Projesinin tamamlanması töreni, Samsun'da 1 Kasım 2020 tarihinde Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın teşrifleriyle ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, TCDD Genel Müdürü Ali İhsan Uygun, TCDD Taşımacılık Genel Müdürü Kamuran Yazıcı ile bir çok yetkilinin katılımıyla gerçekleştirildi.

Eş zamanlı olarak Sivas Yıldızeli istasyonunyla canlı bağlantı sağlanarak gerçekleştirilen törende Sivas Valisi Salih Ayhan, Sivas Milletvekili İsmet Yılmaz, TCDD Genel Müdür Yardımcıları ile yetkililer hazır bulundu.

Törende konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, 19 yıldır sürdürdükleri büyük ve güçlü Türkiye mücadelesinde Samsun’un kendisini asla yalnız bırakmadığını belirterek, yatırım, eser ve projelerle Samsun’a vefa borcunu ödeme gayretinde olduklarını söyledi.

“Yatırımlarımız neticesinde Samsun, 18 yıl öncesine göre artık geleceğine daha büyük bir umutla bakıyor” diyen Cumhurbaşkanı Erdoğan, tarım, turizm, sanayi ve ticarette elde ettiği başarılarla Samsun’un, sadece çevre illere değil, tüm Karadeniz bölgesine ilham kaynağı olduğunu kaydetti.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Samsunlu çiftçilerin, sanayicilerin ve ticaret erbabının her türlü desteği de kendilerine verdiğini anlatarak, şehrin özellikle ulaştırma altyapısındaki eksiklikleri gidererek, Samsun’u Türkiye’nin doğusu ile batısı arasında bir köprü hâline getirmeye çalıştıklarını aktardı.

“18 YILDA ÖZELLİKLE ULAŞIM ALANINDA HAYATA GEÇİRDİĞİMİZ PROJELERLE MAKÛS TALİHİ TERSİNE ÇEVİRDİK”

Samsun’un tüm Orta Anadolu’nun ve güneyin Karadeniz’e açılan kapısı olduğuna dikkati çeken Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Ancak Samsun, uzun yıllar bu merkezi konumunun avantajlarını maalesef hakkıyla kullanamamıştır. Aslında benzer bir tablo ülkemizin diğer pek çok vilayeti için de geçerlidir. Ulaşım altyapısındaki sorunlar şehirlerimizin gelişmesinin, kalkınmasının önündeki en büyük engellerden biri olmuştur. Kara, hava ve demiryolu ağının eksikliği, sanayici ve ticaret erbabımız başta olmak üzere toplumumuzun tüm kesimleri tarafından hissedilmiştir. Biz, son 18 yılda özellikle ulaşım alanında hayata geçirdiğimiz projelerle bu makûs talihi tersine çevirdik” dedi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Cumhuriyet tarihi boyunca yapılan hizmetlerin katbekat fazlasını, 18 yıla sığdırmayı başardıklarını dile getirerek, şöyle konuştu: “Bölünmüş yol uzunluğumuzu 6 bin 100 kilometreden 27 bin 715 bin kilometreye yükselttik. Otoyol uzunluğumuzu bin 714 kilometreden, 3 bin 325 kilometreye çıkardık. Yavuz Sultan Selim Köprüsünden Osman Gazi Köprüsü’ne, Marmaray’dan Avrasya Tüneli’ne, Nissibi Köprüsü’nden Ilgaz 15 Temmuz İstiklal Tüneli’ne, Ovit, Erkenek, Cankurtaran, Sabuncubeli Tüneli’ne kadar nice eseri tamamlayıp milletimizin hizmetine sunduk. 1990’da ihalesi yapılan, 93’de ilk kazması vurulan, tam 17 bakan eskiten ve göreve geldiğimizde ‘patates deposu’ olması tartışılan Bolu Tüneli’ni hizmete açmak,  hamdolsun yine bize nasip oldu. Köprü ve viyadük uzunluğumuz 311 kilometreden 660 kilometreye yükseldi.  Havalimanı sayımız 26’dan 30 ilaveyle 56’ya, havalimanlarımızın toplam yıllık yolcu kapasitesi 60 milyon kişiden 318 milyon kişiye ulaştı. Türkiye’yi, yüksek hızlı tren teknolojisiyle tanıştırarak, toplam 1.213 kilometre uzunluğunda yeni hattı hizmete sunduk. Yüksek hızlı tren işletmesinde dünyada sekizinci, Avrupa’da altıncı ülke konumundayız.”

“BAKÜ-TİFLİS-KARS DEMİRYOLU GİBİ STRATEJİK PROJELERLE LONDRA’DAN ÇİN’E KESİNTİSİZ DEMİRYOLU BAĞLANTISI KURMAYI BAŞARDIK”

Cumhurbaşkanı Erdoğan, yük ve yolcu taşımacılığının birlikte yapılabileceği hızlı tren hatları inşa edildiğini açıklayarak, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu gibi stratejik projelerle de Londra’dan Çin’e kesintisiz demiryolu bağlantısı kurmayı başardıklarını, Türkiye’nin demiryolu altyapısının tamamını modernize ettiklerini anlattı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, son 18 yılda yenilenen demiryolu hatlarının uzunluğunun 11 bin 590 kilometreye ulaştığına vurgu yaparak, “Anadolu, bir baştan diğer başa demir ağlarla gerçek manada bizim dönemimizde örülmüştür” ifadesini kullandı.

Açılışı yapılan Samsun-Sivas Rehabilitasyon Projesi’nin de Türkiye’nin en büyük demiryolu modernizasyon yatırımı olduğuna işaret eden Cumhurbaşkanı Erdoğan, projeye ilişkin şu bilgileri verdi: “Toplam tutarı 350 milyon Avroyu bulan bu yatırımın, 153 milyonluk Avroluk kısmı, Avrupa Birliği Hibe Fonları’ndan karşılanmıştır. Proje kapsamında Samsun-Sivas arasındaki 431 kilometrelik demiryolu hattı, tüm altyapısı ve üstyapısı ile birlikte yenilendi. Toplam 42 adet tarihi köprüden 17’sinde güçlendirme yapılarak, tarihi köprülerin tamamı restore edildi. Ayrıca 37 adet köprü yıkılarak yeniden inşa edilirken, 121 adet hemzemin geçidin güvenliği sağlandı. Mevcut 12 adet tünel iyileştirilirken 19 adet yolcu durağı, 30 adet teknik bina, binin üzerinde menfez, bir adet karayolu üstgeçidi, altı adet üst ve bir adet yaya altgeçidi inşa edildi.”

Cumhurbaşkanı Erdoğan, projeyle hat kapasitesinin iki kat arttırılırken, tren trafiğinin de çok daha güvenli hâle getirildiğini, Samsun, Amasya, Tokat, Sivas illerinde yaşayan vatandaşların, demiryolu ile daha konforlu ve güvenli seyahat etme imkânına kavuştuğunu kaydetti.

“81 VİLAYETİ VE 83 MİLYON İNSANI İLE BÜTÜN TÜRKİYE’YE HİZMET ETMEYE DEVAM EDECEĞİZ”

Samsun-Sivas arasındaki trenle 8 saat 50 dakika olan seyahat süresinin, 5 saat 45 dakikaya düştüğünü açıklayan Cumhurbaşkanı Erdoğan, sözlerini şöyle tamamladı: “Bu yatırım, Samsun’un bölgesel merkez konumunu güçlendirirken, hat üzerinde yaşayan vatandaşlarımıza da birçok ekonomik ve ticari fırsatlar sunacaktır. Yaklaşık beş yılda tamamlanan ve bölgemizin medar-ı iftiharlarından olan bu yatırımın Samsun’a, Amasya’ya ve Sivas’a hayırlı olmasını diliyorum. Bu eserin şehirlerimize kazandırılmasında emeği geçen bakanlığımızı, yüklenici firmaları, mühendisinden işçisine herkesi tebrik ediyorum. Allah ömür verdikçe, bu can bu bedende durdukça Samsun’a, 81 vilayeti ve 83 milyon insanı ile bütün Türkiye’ye hizmet etmeye devam edeceğiz.”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, törende yaptığı konuşmada, Türkiye'nin yük ve yolcu taşımacılığında demiryolunun etkin ve verimli hale gelmesi için geniş kapsamlı çalışmalar yürüttüklerini vurguladı.

Karaismailoğlu "Erişim hatları genişleyen yüksek hızlı tren hatlarımız, yeniden inşa edilen konvansiyonel hatlarımız ve modernizasyon edilen mevcut hatlarımızla demiryollarımızın çehresini değiştiriyor ve çağa uygun teknolojilerle donatıyoruz.

Bugün demiryolu çalışmalarımızın en önemli örneklerinden biri İç Anadolu'yu Karadeniz'e bağlayan 431 kilometrelik Sivas-Samsun demiryolu hattının açılışı için bir aradayız. Türkiye'nin en büyük demiryolu modernizasyonu projesi ile 431 kilometrelik Samsun-Sivas demiryolunun tüm alt ve üstyapısını yeniledik. Samsun-Sivas hat yenileme çalışmaları kapsamında 42 tarihi köprünün 17'sini güçlendirdik, köprülerin hepsini restore ettik, 37 köprüyü yeniden yaptık, mevcut 12 tüneli iyileştirdik, 19 adet yolcu durağı, 30 adet teknik bina, bin 12 adet menfez inşa ettik, 121 hemzemin geçidin güvenliğini sağladık. Bir adet kara yolu üst geçit, 6 adet üst geçit, bir yaya alt geçidini tamamladık. 431 kilometrelik hat üzerinde 29 adet istasyon, bir adet uzaktan yönetim merkezinde trafik kontrol, sinyalizasyon tasarım ve imalatını gerçekleştirdik. Hattımızda kurulan sinyalizasyon sistemi ile birlikte kapasitemiz iki katına çıktı, yenilenen hattımız çok daha konforlu, emniyetli ve güvenli hale geldi."

"Kuzey Güney Koridorunda Lojistik Taşımacılık İvme Kazanacaktır"

Samsun-Sivas demiryolu hattının yük ve yolcu taşımacılığı ile Karadeniz'in Anadolu'ya açılan kapısı olduğuna işaret eden Bakan Karaismailoğlu, "Böylelikle kuzey güney koridorunda lojistik taşımacılık ivme kazanacaktır. Yenilenen demiryolu hattımız 8 saat 50 dakikadan 5 saat 45 dakikaya inmiştir. Sivas, Tokat, Amasya ve Samsun illerimizdeki 3 milyona yakın insanımız, daha konforlu, ekonomik ve hızlı yolculuk yapabilecektir." dedi.

"Ulaşım ve Altyapı Yatırımlarımızın Bir Bir Tamamlıyoruz"

Bakan Karaismailoğlu, Türkiye'nin yatırımlarla lojistik açıdan güçlendiğini ifade ederek, şunları kaydetti:

"Ülkemizin bölgesinde lojistik süper güç haline gelmesi dünyanın büyük ve güçlü ekonomilerinden biri olma hedeflerine ulaşmamızı hızlandıracaktır. Milli bağımsızlığımızın güçlü bir ekonomiden geçtiği bilinci ile ülkemizin her bir noktasında ekonomik canlılığa katkı verecek ulaşım ve altyapı yatırımlarımızı bir bir tamamlıyoruz."

Konuşmaların ardından Sivas’ın Yıldızeli ilçesi tren istasyonuna canlı bağlantı kuruldu. Sivas Valisi Salih Ayhan ile görüşen Cumhurbaşkanı Erdoğan, modernizasyonu yapılan hat üzerinden Sivas’tan Samsun’a gelecek trene hareket talimatı verdi. Cumhurbaşkanı Erdoğan daha sonra da Samsun’dan Sivas’a gidecek yük trenine hareket talimatı vererek, uğurladı.

google FaceBook twitter نحوه انجام بازی انفجار کرش بهترین سایت شرط بندی و پیش بینی فوتبال ایرانی سایت پیش بینی فوتبال معتبر پرشین بت معرفی سایت پیش بینی و شرط بندی فوتبال آدرس جدید سایت شرط بندی بت فوروارد فارسی سایت شرط بندی ولف بت میلاد حاتمی لینک ورود به ادرس جدید سایت abt90 با مدیریت ساشا سبحانی سایت پویان مختاری یا سایت شرط بندی حضرات سایت abt90 ساشا سبحانی میلاد حاتمی سایت بازی انفجار پابلو بت علیشمس سایت hotbet دنیا جهانبخت آموزش بازی انفجار آنلاین آدرس سایت abt90 ساشا سبحانی سایت شرط بندی takbet لینک آدرس جدید سایت شرط بندی wolfbet با مدیریت میلاد حاتمی آدرس سایت شرط بندی جت بت سایت پیش بینی فوتبال بت فا ثبت نام و ورود به سایت چیتا بت از این لینک نیلی افشار لینک سایت حضرات بت پویان مختاری سایت هات بت دنیا جهانبخت لینک سایت سنگین بت حصین ابلیس سایت ای بی تی 90 ساشا سبحانی لیست بهترین سایت های شرط بندی ایرانی به همراه معرفی آن ها hivanews اطلاع رسانی های دنیای شرط بندی اطلاع رسانی های دنیای شرط بندی سایت بازی انفجار تتلو tatal bet سایت شرط بندی تتل بت tatalbet سایت شرط بندی امیر تتلو tatalbet