EN
Resim: udh-logo Resim: ataturk-img
Haberler Resim
UA BAKANI KARAİSMAİLOĞLU, MODERATÖRÜN KONUĞU OLDU

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, ulaştırma ve altyapı reformlarının yanı sıra gündeme ilişkin önemli değerlendirmelerde bulunup, soruları yanıtladı. Demiryollarına ilişkin yaptığı açıklamalarda şunlara değindi;

-“Samsun-Sivas hattı çok önemli bir hat oldu"

Yenilenen Samsun-Sivas demir yolunun 1932 yılında yapıldığını anlatan Karaismailoğlu, " Samsun-Sivas hattını yenilemeye 5 yıl önce başladık. Raylarına kadar altyapısını söktük ve yeniden yaptık. Oradaki üretimin Anadolu'ya ve dünyaya yayılması için çok önemli bir hat oldu." değerlendirmesinde bulundu. Lojistik koridorların birbiriyle bağlantılı olduğuna da işaret eden Bakan Karasmailoğlu, “Ülkemizdeki hatlar elden geçiriliyor. Yeni hatları planlıyoruz. Sanayicilerimize bir müjde vermek istiyorum. Sanayi alanlarını, OSB alanlarını demir yolu ağlarına bağlıyoruz. Ayrıca limanları da demir yolu ağlarına bağlıyoruz. Sanayideki üretim kısa sürede limanlara bağlanacak. Lojistikteki yüzde 50 oranındaki maliyetleri yüzde 10'un altına düşürmeyi hedefliyoruz" diye konuştu.

-“Hızlı tren çalışmalarımız devam ediyor”

Demir yolunda yük konusundaki çalışmaların yanı sıra, hızlı tren çalışmalarının da devam ettiğini belirten Karaismailoğlu, "Ankara-İzmir hattımız bir taraftan devam ediyor. Güneyde, Gaziantep'teki yatırımların denize ulaşması için Mersin-Adana-Gaziantep hattımız çok önemli. Yine Bursa'yı, Ankara-İstanbul hattına bağlıyoruz. Demir yolu ağlarımızı fizibilitelere göre planladık, yatırımlarımızla altyapıyı kurduğumuzda dünyada lojistik süper güç olacağız" dedi. Demir yoluyla taşınan yıllık 30 milyon ton yük miktarını, 2023 itibarıyla 45 milyon tona, 2028'de ise 150 milyon tona çıkartmayı hedeflediklerini ifade eden Bakan Karaismailoğlu, “Türkiye'nin en güvenilir yolcu ve yük taşıma markası olmak, demir yollarının Avrupa'da yük taşıyan markası olmak, hatta Doğu Ekspresi'ne alternatif hatlar oluşturmak istiyoruz. Toros Ekspresi, Van Gölü Ekspresi gibi turizm hatlarıyla ilgili planlamalarımız var. Hem kurum olarak hem de altyapı olarak buna hazırlanıyoruz. Önümüzdeki yıllar demir yolu yılları olacak" diye konuştu.

- "Sağlık çalışanlarına ücretsiz seyahat imkânı verdik"

Karaismailoğlu, marttan itibaren sağlık çalışanlarına ücretsiz seyahat etme imkanı verdiklerini de anımsatarak, şöyle devam etti: “İstanbul'da Marmaray'da, Ankara'da Başkentray'da, İzmir'de İzban'da bu desteği veriyoruz. İnternetle ilgili de ücretsiz paketler devam ediyor. Sağlık çalışanları bu süreçte başarılı işler çıkardılar, bir taraftan evlerinden uzaklaştılar, bir taraftan kendilerini tamamen işe vererek vatandaşlarımızın sağlığı için kendilerini feda ettiler."

- “Ankara-Konya arasındaki yolculukların yüzde 70'i hızlı trenle yapılıyor”

Hızlı tren konforunun bir kültür ve rahatlık olduğunu vurgulayan Karaismailoğlu, özellikle Ankara-İstanbul Hızlı Treni'nin interneti ve televizyonuyla bir ofis olarak kullanılabilecek seviyede olduğunu bildirdi. Karaismailoğlu, şu anda Ankara-Konya arasındaki yolculukların yüzde 70'inin hızlı trenle yapıldığına işaret ederek; “Trenlerin en büyük özelliği merkezden merkeze geçmeniz. O da çok büyük bir avantaj ve artı değer katıyor. Ankara-İstanbul arasında 4 saati bulan yolculuklar oluyor ama orada şimdi inşaatı devam eden tünellerimiz var. Onlar bittiğinde inşallah yolculuk 3,5 saate inecek” dedi.

- “Salgın açısından olağanüstü tedbirler var”

Bakan Karaismailoğlu, aşı çalışmalarıyla 2021'de eski rakamları yakalamanın mümkün olup olmayacağına ilişkin soru üzerine de şunları söyledi: “Biz bütün seferlerimizi, düzenimizi anında kurabiliriz, onda hiçbir sıkıntı yok ama vatandaşımız tedirgin oldu. Onların hava yoluna ve demir yoluna alışması, eski seyahat alışkanlıklarına dönmesi biraz zaman alacak. Hem uçaklar hem trenler güvenli alanlar aslında, sağlık ve salgın açısından olağanüstü tedbirler var. Bizim havalimanlarımız da çok büyük. Özellikle İstanbul Havalimanı'nın büyüklüğü salgında alınan tedbirlere yönelik düşünülmüş gibi. O yüzden aslında bizim bu ulaşım araçlarımız çok güvenli araçlar, burada vatandaşlarımız tedirgin olmamalı."

-“Sinyal teknolojilerini artık kendimiz yapıyoruz”

Tren teknolojilerinde Türkiye Demiryolu Makinaları Sanayii AŞ (TÜDEMSAŞ), Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayi AŞ (TÜLOMSAŞ) ve Türkiye Vagon Sanayisi AŞ'yi (TÜVASAŞ) birleştirerek Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii AŞ (TÜRASAŞ) markasını kurduklarını anımsatan Karaismailoğlu, hızlı tren üretimlerini burada yapacaklarını bildirdi. Karaismailoğlu, hızlı tren teknolojilerinde önemli gelişmeler olduğunu ifade ederek, dışarıdaki özel yatırımcıları da bu işin içine katarak onlarla beraber üretimi yapacaklarını söyledi. Karaismailoğlu, "Yıllardır dışarıya bağımlı olduğumuz sinyal teknolojilerini artık kendimiz yapıyoruz. Kendi sinyal teknolojimizi ürettik. Bir yandan tren yollarına yatırım yaparken bir yandan da raylı sistem teknolojimiz gelişiyor." dedi.

google FaceBook twitter نحوه انجام بازی انفجار کرش بهترین سایت شرط بندی و پیش بینی فوتبال ایرانی سایت پیش بینی فوتبال معتبر پرشین بت معرفی سایت پیش بینی و شرط بندی فوتبال آدرس جدید سایت شرط بندی بت فوروارد فارسی سایت شرط بندی ولف بت میلاد حاتمی لینک ورود به ادرس جدید سایت abt90 با مدیریت ساشا سبحانی سایت پویان مختاری یا سایت شرط بندی حضرات سایت abt90 ساشا سبحانی میلاد حاتمی سایت بازی انفجار پابلو بت علیشمس سایت hotbet دنیا جهانبخت آموزش بازی انفجار آنلاین آدرس سایت abt90 ساشا سبحانی سایت شرط بندی takbet لینک آدرس جدید سایت شرط بندی wolfbet با مدیریت میلاد حاتمی آدرس سایت شرط بندی جت بت سایت پیش بینی فوتبال بت فا ثبت نام و ورود به سایت چیتا بت از این لینک نیلی افشار لینک سایت حضرات بت پویان مختاری سایت هات بت دنیا جهانبخت لینک سایت سنگین بت حصین ابلیس سایت ای بی تی 90 ساشا سبحانی لیست بهترین سایت های شرط بندی ایرانی به همراه معرفی آن ها hivanews اطلاع رسانی های دنیای شرط بندی اطلاع رسانی های دنیای شرط بندی سایت بازی انفجار تتلو tatal bet سایت شرط بندی تتل بت tatalbet سایت شرط بندی امیر تتلو tatalbet